army.cz (MO ČR)
Armáda  |  04.05.2023 16:41:55

Náklon 30 %, schody a křížení náprav. Armádní řidiči cvičili na polygonu

Náklon 30 %, schody a křížení náprav. Armádní řidiči cvičili na polygonuDalší fotografie Další fotografie

4.5.2023

Náklon 30 %, schody a křížení náprav. Armádní řidiči cvičili na polygonu

Autor: kapitán Jakub Moravec

Na nově zrekonstruovaném jízdním polygonu ve Staré Boleslavi museli profesionální řidiči Střediska zabezpečení Agentury logistiky na konci dubna absolvovat kilometrovou trať v náročném terénu s překážkami. Omezený průjezd, okop, boční náklon, přejezd horizontu, schody nebo křížení náprav musí zvládnout každý profesionální armádní řidič ve své kategorii.

Tatra 810, 815 a nově i Toyota Hilux jsou v armádě nejčastěji používanou technikou k zabezpečení a přepravě logistického materiálu. Aby vojenští řidiči zvládali jízdu s touto technikou v každém terénu, musí se neustále připravovat stejně jako desítka řidičů z provozní čety Střediska zabezpečení.

Jeden kilometr a osm překážek

„Při překonávání překážek, musí být zapnutá redukce převodového stupně (želva), nápravové uzávěrky, mezinápravové uzávěrky a to z toho důvodu, aby bylo využito maximálního potencionálu vozidla. Pokud by mezinápravová uzávěrka nebyla zapnutá, dojde ke ztrátě kontaktu kola s terénem a tím k prokluzu kol. Zapnutím se vyvarujeme prokluzu jednotlivých kol a síla motoru je rovnoměrně převáděna na všechny nápravy vozidla,“ popisuje velitel provozní čety poručík Ondřej Veselý.

Řidiči museli absolvovat proměnlivou dráhu s prudkými svahy, příkopy nebo podmáčenými výmoly. „Nejtěžší pro ně asi bylo zvládnout náklon 30 %. Když jedete nahoru tak to zas takový problém není, ale dolů musíte být obezřetní. V civilním životě nemají řidiči velkou šanci se s podobnými situacemi setkávat, ale tento výcvik je posouvá dál,“ prozrazuje koordinátor výcviku rotmistr Tomáš Veverka, který ještě dodává, že tyto jízdy musí provádět jednou za čtvrtletí.

„Program a místo cvičení se snažíme pokaždé měnit, aby řidiči ovládali techniku v jakémkoli terénu a dopravní situaci, se kterou se mohou v praxi setkat,“ doplňuje náčelník Střediska zabezpečení major František Procházka.

Bahnitý terén

Bahnitý terén

Autor: kapitán Jakub Moravec

Obrázek x z y

Boční náklon

Boční náklon

Autor: kapitán Jakub Moravec

Obrázek x z y

Křížení náprav

Křížení náprav

Autor: kapitán Jakub Moravec

Obrázek x z y

Nájezd do příkopu

Nájezd do příkopu

Autor: kapitán Jakub Moravec

Obrázek x z y

Náklon 30%

Náklon 30%

Autor: kapitán Jakub Moravec

Obrázek x z y

Schody

Schody

Autor: kapitán Jakub Moravec

Obrázek x z y

Bahnitý terén
Boční náklon
Křížení náprav
Nájezd do příkopu
Náklon 30%
Schody
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688