Přestavbu brněnského železničního uzlu zajistí stát ve spolupráci s Jihomoravským krajem a Brnem
Podepsané memorandum deklaruje spolupráci Ministerstva dopravy, Správy železnic, Státního fondu dopravní infrastruktury, Jihomoravského kraje a statutárního města Brno při přípravě a realizaci modernizace železničního uzlu Brno a souvisejících staveb. „Na nové nádraží čekáme až příliš dlouho. Jsem rád, že v přípravě celého projektu došlo k posunu a vypadá to, že se skutečně za pár let začne stavět,“ doplňuje hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
„ Správa železnic intenzivně pracuje na přípravě výstavby vysokorychlostních tratí. Je zpracována studie proveditelnosti na VRT Praha – Brno – Břeclav/Ostrava, což znamená, že plánovanou modernizaci železničního uzlu Brno můžeme dobře koordinovat i s budoucími záměry v oblasti VRT. Realizují se i související stavby s těsnou vazbou na brněnskou aglomeraci, např. elektrizace trati do Zastávky u Brna,“ říká náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Všichni signatáři memoranda jsou připravení se společně podílet na územně-plánovací přípravě, architektonických řešeních dopravních terminálů, prověření záměru Severojižního kolejového diametru, přípravě projektové dokumentace, majetkoprávního vypořádání a spolufinancování z úrovně investorů.
„V rámci rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury pro rok 2023 jsou zajištěny finanční prostředky v dostatečném objemu pro plynulou přípravu přestavby brněnského železničního uzlu. Věřím, že i v dalších letech bude v našem rozpočtu dostatek finančních prostředků na přípravu a realizaci tohoto projektu,“ informuje ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica.
Nové brněnské nádraží je jen jednou ze souboru staveb, které řeší kompletní modernizaci železniční infrastruktury na území města Brna. Po zpracování záměru projektu a jeho schválení z úrovně Ministerstva dopravy v závěru letošního roku, se přistoupí ke zpracování dalších stupňů dokumentace, ke kterým bude závazným podkladem právě architektonická studie zpracovaná vítězným týmem.
Přestavba celého uzlu Brno jako celku bude zahájena v roce 2028, přičemž jedním z prvních milníků je schválení záměru projektu. Pokud bude vše probíhat podle současných předpokladů, nové hlavní nádraží začne fungovat v celém rozsahu v roce 2034.
KONTAKTY:
Mgr. František Jemelka
tiskový mluvčí Ministerstva dopravy tel.: +420 225 131 034 mobil: +420 606 068 729 e-mail: frantisek.jemelka@mdcr.cz |
Mgr. Pavel Tesař
tiskový mluvčí Správa železnic tel: +420 972 235 774 mobil: +420 601 380 697 e-mail: tesarp@spravazeleznic.cz |
Ing. Milan Dont, Ph.D. Ředitel Odboru kanceláře ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury tel.: +420 266 097 533 e-mail: milan.dont@sfdi.cz |
Mgr. Alena Knotková tisková mluvčí Krajského úřadu Jihomoravského kraje tel.: +420 541 658 907 mobil: +420 739 324 069 e-mail: knotkova.alena@jmk.cz |
Filip Poňuchálek tiskový mluvčí Magistrátu města Brna tel.: +420 542 172 162 mobil: +420 773 785 318 e-mail: ponuchalek.filip@brno.cz |
Foto: Jakub Stadler, MD
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz