OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
Ze světa  |  24.04.2023 17:00:00

Prodej elektrokol stále roste - Německo


Každý čtvrtý potenciální kupce e-kola v Německu už má s tímto dopravním prostředkem zkušenost a už nějaký vlastní. Roční report E-Bike Monitor 2022 od norimberské společnosti GfK porovnává evropské trhy, informovanost zákazníků zajímajících se o koupi elektrokola a kudy se ubírají jejich kroky před a při nákupu.

V Německu se elektrokola těší velké oblibě. Aktuální data vyplývající z čerstvého vydání E-Bike Monitoru od GfK ukazují, že 25 % potenciálních kupců bicyklu s elektropohonem už nějaké e-kolo doma mají. Ještě loňská zpráva uváděla tento podíl ve výši 19 %.

Důvod pro změnu značky: nejčastěji nekvalitní servis

Při nákupu druhého nebo náhradního e-biku jsou rozhodující dosavadní zkušenosti zákazníků. Nejčastějším důvodem pro volbu jiného výrobce kola u dalšího stroje je nespokojenost se servisem současné značky. Bez ohledu na to, zda se jedná o první či druhé elektrokolo, hlavním motivem k nákupu je přání mít možnost více pohybu po vlastní ose. Podíl 45 % lidí uvádí, že používají své kolo s pohonem denně nebo dokonce vícekrát denně. V průměru urazí 42 km za týden.

Před samotným nákupem považují potenciální uživatelé za důležité, aby mohli elektrokolo napřed vidět a otestovat. Také zkušební jízdy jsou pro většinu kupujících nezbytné. Proto hrají kamenné krámy s koly stále důležitou roli pro orientaci ve fázi nákupu. Se 70 % jsou prodejny kol různých značek největším podílníkem německého stacionárního trhu s e-biky.

Jak se realizuje prodej v jiných zemích

Také v Belgii a v Nizozemí zůstává „off-line“ prodej v kamenných shopech dominantním prodejním kanálem elektrokol. Stejně jako v Německu upřednostňují kupující prodejny kol více značek: v Nizozemí mají podíl 75 % a v Belgii 60 % fyzického obchodu s koly. V dalších evropských státech jsou už podstatnější rozdíly. Francouzi například kupují z 50 % své elektrokolo v prodejně sportu. Takové krámy jsou dominantním kanálem stacionárního prodeje. Rovněž v Itálii si jde pořídit elektrokolo přes 30 % spotřebitelů do prodejny sportu.

Mladší lidé věří on-line nákupu

Z výše uvedeného vyplývá, že stacionární prodejny jsou pro výrobce i obchodníky i nadále důležitým prodejním kanálem. Avšak existují výrazné rozdíly podle věku zákazníků. Mladí konzumenti mezi 18 a 34 roky věku pořizují svůj e-bike častěji on-line než je průměr všech kupujících. Studie se zaměřuje na cílovou skupinu kupců e-kol (stávající a potenciální). K tomu bylo v září 2022 dotazováno 2 000 respondentů v Nizozemsku, po 1 000 respondentech v Německu a v Belgii. Ve Francii a Itálii oslovila agentura GfK po 500 účastnících.

oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu

Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.

Více informací na: www.opojisteni.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688