Prodej elektrokol stále roste - Německo
Každý čtvrtý potenciální kupce e-kola v Německu už má s tímto dopravním prostředkem zkušenost a už nějaký vlastní. Roční report E-Bike Monitor 2022 od norimberské společnosti GfK porovnává evropské trhy, informovanost zákazníků zajímajících se o koupi elektrokola a kudy se ubírají jejich kroky před a při nákupu.
V Německu se elektrokola těší velké oblibě. Aktuální data vyplývající z čerstvého vydání E-Bike Monitoru od GfK ukazují, že 25 % potenciálních kupců bicyklu s elektropohonem už nějaké e-kolo doma mají. Ještě loňská zpráva uváděla tento podíl ve výši 19 %.
Důvod pro změnu značky: nejčastěji nekvalitní servis
Při nákupu druhého nebo náhradního e-biku jsou rozhodující dosavadní zkušenosti zákazníků. Nejčastějším důvodem pro volbu jiného výrobce kola u dalšího stroje je nespokojenost se servisem současné značky. Bez ohledu na to, zda se jedná o první či druhé elektrokolo, hlavním motivem k nákupu je přání mít možnost více pohybu po vlastní ose. Podíl 45 % lidí uvádí, že používají své kolo s pohonem denně nebo dokonce vícekrát denně. V průměru urazí 42 km za týden.
Před samotným nákupem považují potenciální uživatelé za důležité, aby mohli elektrokolo napřed vidět a otestovat. Také zkušební jízdy jsou pro většinu kupujících nezbytné. Proto hrají kamenné krámy s koly stále důležitou roli pro orientaci ve fázi nákupu. Se 70 % jsou prodejny kol různých značek největším podílníkem německého stacionárního trhu s e-biky.
Jak se realizuje prodej v jiných zemích
Také v Belgii a v Nizozemí zůstává „off-line“ prodej v kamenných shopech dominantním prodejním kanálem elektrokol. Stejně jako v Německu upřednostňují kupující prodejny kol více značek: v Nizozemí mají podíl 75 % a v Belgii 60 % fyzického obchodu s koly. V dalších evropských státech jsou už podstatnější rozdíly. Francouzi například kupují z 50 % své elektrokolo v prodejně sportu. Takové krámy jsou dominantním kanálem stacionárního prodeje. Rovněž v Itálii si jde pořídit elektrokolo přes 30 % spotřebitelů do prodejny sportu.
Mladší lidé věří on-line nákupu
Z výše uvedeného vyplývá, že stacionární prodejny jsou pro výrobce i obchodníky i nadále důležitým prodejním kanálem. Avšak existují výrazné rozdíly podle věku zákazníků. Mladí konzumenti mezi 18 a 34 roky věku pořizují svůj e-bike častěji on-line než je průměr všech kupujících. Studie se zaměřuje na cílovou skupinu kupců e-kol (stávající a potenciální). K tomu bylo v září 2022 dotazováno 2 000 respondentů v Nizozemsku, po 1 000 respondentech v Německu a v Belgii. Ve Francii a Itálii oslovila agentura GfK po 500 účastnících.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz