Město začíná stavět cyklostezku podél Vejprnického potoka a propojí stávající úseky cyklostezek
Město začíná stavět cyklostezku podél Vejprnického potoka
Poslední chybějící úsek greenway podél Vejprnického potoka propojí stávající úseky cyklostezek tak, že se cyklisté dostanou po stezce z Plzně až do Nýřan. U stezky s lávkou přes potok vznikne také odpočívka a obnovena bude studánka. Stavba za 9 milionů korun má skončit počátkem letních prázdnin.
Foto: R. Žáková
„Jsem rád, že jsme konečně mohli zahájit tuto dlouho očekávanou stavbu. Je to poslední úsek greenway podél Vejprnického potoka, která propojí stávající úseky a cyklisty pohodlně dovede až do Nýřan. S jejím dobudováním bude mít Plzeň další cyklovýpadovku, po které by již v létě mohli dojíždět do práce první cyklisté,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
„Nová stezka pro chodce a cyklisty povede převážně po pravém břehu Vejprnického potoka v trase dnešní pěšiny, jen v kratších úsecích se od něj vzdaluje. Poté ho překlene téměř dvanáct metrů dlouhou lávkou,“ popsal vedoucí Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP) Jan Hakl.
„Jde o hodně podmáčené místo se dvěma menšími tůněmi a prameny, proto bude pro stavbu důležité řádné odvodnění. Stavaři si tu navíc musí vybudovat brod, aby se dostali s technikou tam, kam potřebují,“ vysvětlil Evžen Kaucký ze SVSMP, který stavbu dozoruje.
Mapa úseku (zdroj: SVSMP)
„Všude, kde to je možné, bude stezka s asfaltovým povrchem ve třímetrové šíři, jen v asi stometrovém úseku, kde se městský pozemek mezi soukromými pozemky zužuje, bude stezka jen dvoumetrová. V jiném úseku vznikne také odpočívka a nově bude upravena studánka,“ doplnil Jan Kuneš ze SVSMP, který měl přípravu stavby na starosti.
Nově budovaný 761 metrů dlouhý úsek stezky pro chodce a cyklisty je součástí systému tzv. plzeňských greenways, které umožňují pohodlný a bezpečný pohyb podél plzeňských potoků a řek, jak pěším, tak cyklistům i jiným uživatelům individuálních prostředků mikromobility. V místech dříve zarostlých náletovými dřevinami teď přibude kromě stezky také deset nových javorů.
„Plzeňské greenways, jak se říká systému sportovně rekreačních tras v údolí plzeňských řek, jsou oblíbené nejen mezi těmi, kteří neradi šlapou do kopce, ale i mezi cyklisty a koloběžkáři, kteří jezdí do práce nebo do školy na kole. Umožňují totiž rychlý a plynulý pohyb, jen občas přerušený křížením komunikací. Jsou tak vhodné i pro rodiny s dětmi či seniory, kteří se na frekventované komunikace bojí vjet,“ dodala plzeňská cyklokoordinátorka Radka Žáková ze SVSMP.
Přípravné práce již začaly, samotná stavba začne tento týden, skončit by měla počátkem letních prázdnin. Zhotovitelem je firma ROADFIN STAVBY s.r.o.. Správa veřejného statku města, která pro město tuto stavbu zajišťuje, za ni zaplatí 9.034.665,86 korun včetně DPH. Projekt je podpořen z fondů EU z programu Integrovaný regionální operační program 2021-2027 (IROP).
Text: Eva Barborková
Zveřejněno: 17. 4. 2023, Martin Pecuch
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz