Spotřebitelé se zajímají zejména o cenu a dojezd elektromobilů. Stále více ale i o jeden doposud opomíjený faktor
Tesla má další prostor pro snižování cen svých elektromobilů, ale situace na trhu jej nevyžaduje. Odvětví se totiž stále nachází ve fázi, kdy se spotřebitel učí nový produkt používat. Pro Yahoo Finance to uvedl ekonom společnosti Cox Automotive Charles Chesbrough. Ve druhé části se mimo jiné věnoval tématu reálného dojezdu či hodnotě elektromobilů na trhu ojetin.
Chesbrough odpovídal na dotaz týkající se dopadu vyšších sazeb z úvěrů pro nákup automobilů. Ty podle Yahoo nyní v USA dosahují asi 9 %, ale expert se domnívá, že dopad na poptávku mají poměrně omezený. Příčina by měla spočívat v tom, že skupina spotřebitelů s nižšími příjmy a nižším úvěrovým ratingem opustila trh s novými vozy již na počátku roku 2020. Chesbrough tak míní, že poptávku zde nyní tvoří spíše lidé s vyššími příjmy, kteří nejsou na sazby tak citliví. Výsledkem je i růst prodejů zaznamenaný v prvním čtvrtletí letošního roku, který se dostavil i přes výrazně vyšší sazby navzdory předpovědím, že prodeje projdou prudkým propadem.
Ohledně pickupů a trucků také expert připomněl, že elektromobily mají obvykle udávaný standardizovaný dojezd. U tohoto typu vozů ale může být méně relevantní, protože jejich vlastníci je často používají pro převážení těžších nákladů či tahání přívěsů. I vlastníci těchto vozů, mezi které mohou patřit například stavební firmy, ale chtějí mít samozřejmě přesnou představu o tom, jaký bude jejich dojezd v pracovních podmínkách.
Chesbrough uvedl, že potenciální zájemci o elektromobil se nyní zajímají v první řadě o cenu. Včetně toho, jak může být snížena díky vládní podpoře. Na druhém místě jsou pak zmíněné úvahy o reálném dojezdu vozu a dostupnosti nabíjecích stanic. K tomu se ale podle experta stále více zajímají o doposud méně diskutovaný faktor, kterým je reziduální hodnota elektromobilu. Přesněji řečeno vývoj této hodnoty v čase a možná prodejní cena na trhu s ojetými vozy. K tomu Chesbrough uvedl, že elektromobily jsou novým produktem a tuto hodnotu mohou snižovat diskonty, které při nákupu nového vozu uplatňují zájemci v rámci zmíněné vládní podpory.
Zdroj: Yahoo Finance
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?