Kraj letos zahájí opravu mostu přes Tichou Orlici v Chocni
Oprava mostu přes Tichou Orlici, budování přivaděče na dálnici D35 či problematika odpadového hospodářství. To byla hlavní témata jednání hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického s vedením Chocně. Krajští radní totiž na svém posledním jednání rozhodli o výběru dodavatele na modernizaci mostu na silnici II/317 v centru města. Zároveň kraj připravuje modernizaci 3,5 kilometru dlouhého úseku silnice II/312 Choceň – Mostek.
„Opravu mostu v centru Chocně řešíme se samosprávou města dlouhodobě také v kontextu dalších dopravních staveb v okolí, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu od Borohrádku směrem na Litomyšl a její uzavření musí být koordinováno s územím. Na posledním jednání krajské rady jsme vybrali zhotovitele, který most za 54 milionů korun zmodernizuje. Přes 16 milionů korun obdržíme ve formě dotace z Integrovaného regionálního operačního programu,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Velkým tématem Chocně je budování obchvatu města v rámci plánovaného přivaděče na dálnici D35. „V pondělí jsme předali staveniště na modernizaci úseku České Libchavy – Rozsocha a v červenci bychom měli začít modernizovat 3,5 kilometru dlouhý úsek Choceň – Mostek, který by měl být dokončen do konce letošního roku. V příštím roce pak budeme chtít řešit prostřední 5,5 kilometru dlouhý úsek mezi Rozsochou a Mostkem,“ vysvětlil hejtman Netolický, který s vedením města řešil také problematiku obchvatu Chocně a Vysokého Mýta s napojením na dálnici D35 či přípravu opravy silnice II/315 z Chocně směrem na Sruby. „V případě obchvatu Chocně a Vysokého Mýta byla memorandem se státem určena částka 1,2 miliardy korun. Nyní se po úpravách projektu také na základě jednání s místní samosprávou pohybujeme na částce až dvojnásobné. Bez dalších státních prostředků se v rámci této stavby rozhodně neobejdeme,“ sdělil hejtman.
Tématem jednání byla také problematika odpadového hospodářství v souvislosti se zákazem skládkování po roce 2030. „V souvislosti s avizovaným zákazem skládkování musíme již nyní společně se samosprávami jednat o tom, jakým způsobem budeme řešit logistiku a nakládání s odpady po roce 2030. Chceme s městy jednat o společném záměru, který by měl v maximální možné míře využít kvalitní železniční síť v regionu včetně vleček, což je příklad Chocně, která takovou vlečku vlastní. I když se rok 2030 zdá daleko, tak se jedná o složitý komplex opatření, na která se musíme začít připravovat již nyní,“ sdělil hejtman Netolický, který v této věci opakovaně jednal s vedením Správy železnic či starosty České Třebové a Svitav.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz