C17 Globemaster
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
Autor: kapitánka Jindřiška Budiková
V Náměšti nad Oslavou dnes přistál obří nákladní letoun C-17 Globemaster. Z USA přivezl první ze dvou výcvikových simulátorů nových vrtulníků Bell, v provozu bude od léta. První bitevníky Viper převezmou Vzdušné síly české armády už letos na jaře a následovat je budou víceúčelové stroje Venom.
Simulátor vrtulníku AH-1Z Viper přiletěl do ČR zabalený v několika velkorozměrných bednách. Nyní poputuje do nedávno dokončeného simulačního centra, které přímo na letecké základně v Náměšti nad Oslavou vybudoval LOM PRAHA s.p. „V nové budově H-1 budeme zabezpečovat provoz a technickou podporu simulačních technologií. Umístěny zde budou dva simulátory FTD (Flight Training Device) pro stroje Bell AH-1Z a UH-1Y, dále jsou zde k dispozici dvě učebny, včetně místnosti pro plánování misí, a potřebné zázemí pro cvičící pozemní a letecký personál,“ říká ředitel státního podniku LOM PRAHA Jiří Protiva.
Simulátor Viperu, který by měl být zprovozněn na začátku letošního července, se skládá z modelu kokpitu v měřítku 1:1 s veškerými prvky a vybavením, jako ve skutečném stroji AH-1Z. Komplet tvoří dva kokpity umístěné za sebou a stanoviště instruktora. Další částí je tzv. dóm, kopule, na níž je promítáno virtuální prostředí.
„Simulátor věrně kopíruje reálné chování vrtulníku při všech režimech letu. Na dóm je projektováno prostředí dle požadavků posádky či instruktora. Umožňuje pilotům cvičit ovládání vrtulníku, postupy v kokpitu, řešit nouzové situace a také procvičovat plnění jednotlivých úkolů včetně bojového použití,“ sdělil plukovník Petr Slíva, velitel 22. křídla vrtulníkové základny.
Simulátor nabízí veškeré ovládací prvky a zbraňové systémy, jež najdeme i ve skutečném stroji. Softwarové vybavení je propojené s plánovacím systémem, v němž se piloti připravují na letové úkoly.
„Instruktor připraví scénář, nastaví požadované prostředí a po celou dobu vyhodnocuje reakci posádky. Rovněž do výcviku vstupuje generováním různých nestandardních situací, jako je například změna počasí nebo závada na letecké technice. Může také určovat druhy zbraní protivníka nebo prostředky protivzdušné obrany,“ doplnil Slíva. Na závěr výcviku instruktor vyhodnotí průběh a úroveň splnění úkolů. Hodiny strávené na simulátoru se pilotům započítávají do celkového náletu, čímž se šetří reálné náklady na letové hodiny a celý výcvik se zefektivňuje.
Prostředí, v němž pilot letí, vzniklo na základě mapových podkladů Vojenského geografického a hydrometeorologického úřadu v Dobrušce. Virtuálně tak může procestovat nejen celou ČR, ale i různé vysokohorské prostředí či poušť. Vše nejen ve dne, ale i v noci, kdy pilot cvičí s brýlemi pro noční vidění.
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
Autor: VeKySIO
Obrázek x z y
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz