Lávka přes Labe je postavena ze segmentů tvořených vysokohodnotným betonem (UHPC), který umožňuje použití velmi subtilních prvků a zaručuje dlouhodobou trvanlivost. Poměrně tenkou mostovku z vysokopevnostního betonu drží nosná ocelová lana, nosná žebra pak vizuálně přechází ve sloupky zábradlí s výplní z ocelových lanek. Výplň zábradlí je transparentní, čímž nijak výrazně neomezuje
pohled na
vodu a do krajiny. Architektonicky a technicky je její konstrukce považována za unikátní, což navíc dokládá i její plochý podélný profil. Samotný návrh lávky vytvořil tým architektů Libor Kábrt, Martin Elich a Gabriela Elichová.
Kromě
stavby lávky vznikla na obou jejích
stranách nová předpolí.
Stavební firma se v těchto oblastech musela potýkat nejen s vysokým množstvím inženýrských sítí, ale také nestabilním podložím kvůli blízkosti
vody a přítomnosti jílu a písku. Obě předpolí byla upravena, na Smetanově nábřeží nově přibyly
lavičky a zeleň.
Zhruba před třemi
lety začala u kongresového centra Aldis vznikat nová zóna, vybudována zde byla budova ČSOB a podmiňující
stavbou v této oblasti, kromě zastávek MHD v Pilnáčkově ulici, byla právě lávka u Aldisu. Pokud by se nepodařilo
stavbu lávky zahájit v určitém termínu, muselo by město uhradit společnosti Radlice Rozvojová, pokutu ve výši zhruba 15
milionů korun. I přes komplikace při výběrovém řízení, které město vypisovalo opakovaně, se nakonec podařilo vybrat společnost
Stavby mostů, která se zhostila výstavby lávky. Oficiálně byla zahájena 1. září
2021 a dokončena v termínu o 18 měsíců později, a to včetně
kolaudace. Samotné stavbě lávky předcházela demolice dvou teras a úprava terénu. V polovině října se také na lávce uskutečnila zátěžová zkouška, která dopadla dle očekávání úspěšně. Na zkoušce se kromě stavební firmy, příslušných odborníků a města podílely také Technické služby Hradec Králové, které k zátěžové zkoušce poskytly šest multikár o váze 3,5 tuny k zatížení.