Elektrické vozy Škoda Enyaq iV najezdily ve službách českého předsednictví EU přes 120 tisíc kilometrů
Českou republiku při jejím předsednictví EU reprezentovala i flotila elektrických vozů značky Škoda. Úřadu vlády bylo zapůjčeno 55 vozů Enyaq iV 80x s pohonem všech kol, v barvě černá Magic a interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů. Tyto automobily sloužily k přepravě delegátů na zasedání summitu a neformálních Rad EU, což znamenalo intenzivní službu zejména v ulicích hlavního města.
Přes sto tisíc kilometrů bez lokálních emisí
„Celkem flotila najezdila 120 257 km a nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu překročil 4 000 kilometrů. Kromě wallboxů nainstalovaných v garážích specializovaného útvaru Policie ČR, řidiči využívali zejména veřejné nabíječky dostupné prostřednictvím služby Chargee, včetně nabíjecího hubu, který vznikl u Kongresového centra,“ uvádí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto. Nabíjecí řešení Chargee, určené zejména firemním fleetům, umožňuje nabíjení na více než 3 000 veřejných nabíjecích bodech v České republice.
Ve veřejné síti dominovaly DC nabíječky
Na veřejných nabíječkách absolvovala flotila vozů Enyaq iV drtivou většinu nabíjení. Celkem jich proběhlo 1 085 na 101 stanicích a bylo využito 20 978 kWh elektrické energie. Převážnou část, 88,3 % veškerého nabíjení, obstaraly DC rychlonabíjecí stanice využívající stejnosměrného proudu. Na pomalejších AC nabíječkách, fungujících na bázi střídavého proudu, doplnila elektrická flotila 8 % energie. Nejmenší část, 3,7 % spotřebované energie, zajistily superrychlé nabíječky HPC, které jsou schopné nabít baterii modelu Enyaq iV 80x na 80 % její kapacity podle podmínek už za 36 minut. Hodí se tedy především pro delší cesty a nejčastěji je proto najdeme u dálnic či rychlostních silnic. V nabíjení flotily vozů pro předsednictví EU, které se pohybovaly primárně po Praze, tak zcela pochopitelně hrály jen okrajovou roli.
První elektromobil značky Škoda slaví úspěchy
Elektrické SUV Enyaq iV je nejen prvním vozem značky Škoda od základu vyvinutým jako elektromobil, ale také jediným modelem koncernu VW Group, který využívá nejmodernější elektrickou platformu MEB a je přitom vyráběn mimo Německo. V roce 2022 potvrdil model Enyaq iV své kvality, když obhájil pozici nejprodávanějšího elektromobilu na českém trhu a obsadil přední příčky na řadě dalších trhů.
Ekologický provoz se u něj spojuje s tradičními výhodami značky Škoda. Enyaq iV nabízí velkorysý prostor i atraktivní vzhled, špičkové jízdní výkony, bohatou výbavu a maximální úroveň bezpečí i komfortu. Představuje tak důkaz, že ekologicky šetrná mobilita a boj proti změně klimatu nemusí pro řidiče a cestující znamenat ústupky a kompromisy. V rámci předsednictví EU tak posloužil jako názorná ukázka toho, že se Česká republika hlásí k podpoře elektromobility a ochraně klimatu.
The post Elektrické vozy Škoda Enyaq iV najezdily ve službách českého předsednictví EU přes 120 tisíc kilometrů appeared first on Škoda Storyboard.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Štěpán Křeček, BHS
Tři měsíce v řadě klesají ceny potravin v České republice nejrychleji ze všech zemí Evropské unie
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?