On-line odbavení získává na oblibě, cestu ohodnotily v aplikaci Můj vlak desítky tisíc cestujících
České dráhy spustily závěrem loňského roku v online odbavení řadu novinek. Jednou z nich bylo i hodnocení spokojenosti s cestou pomocí hvězdiček. Zpětnou vazbu takto národní dopravce získal z více než 85 tisíc hodnocení. Zároveň stále stoupá počet zákazníků, kteří se odbavují elektronicky.
Jednou z novinek, kterou v polovině listopadu loňského roku spustily České dráhy v aplikaci Můj vlak, je hodnocení spokojenosti s cestou. „Za tři měsíce se do něj zapojilo zhruba 40 tisíc našich zákazníků, kteří prostřednictvím aplikace odeslali více než 85 tisíc hodnocení. Průměrně dosahuje spokojenost s cestou čtyř z maximálního počtu pěti hvězdiček. To je myslím velmi slušný výsledek, který je pro nás zároveň závazkem k tomu, abychom naše služby neustále vylepšovali. Cestujícím děkujeme za to, že nám tuto zpětnou vazbu poskytují,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Největší spokojenost evidujeme s nákupem jízdních dokladů a s přístupem vlakového personálu. Tady se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,6 hvězdiček.
Nejlépe hodnotí zákazníci vlaky linky Ex7 v trase Praha – Tábor – České Budějovice (Jižní expres), vlaky linky R15 v trase Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a vlaky SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, přičemž vlaky SC Pendolino jsou nejlépe hodnocené z dálkových linek v kategorii spokojenosti s kapacitou a s personálem.
Díky neustálému vylepšování systémů pro nákup jízdních dokladů odbavuje národní dopravce už téměř 40 % cestujících prostřednictvím online prodejních kanálů, především mobilní aplikace Můj vlak. To představuje zhruba 15% nárůst oproti předcovidovému roku 2019. Tato statistika zahrnuje všechny jízdenky včetně integrovaných dopravních systémů a jízdních dokladů OneTicket. „Chceme, aby tento trend stále pokračoval, a i proto vylepšujeme jak náš e-shop, tak i aplikaci. Do budoucna se chceme zaměřit na komunikaci s cestujícími. Průběžně budeme vylepšovat automatické informování cestujících o mimořádnostech na trase nebo o posunech časů odjezdů vlaků a podobně,“ doplňuje Jiří Ješeta.
Velkou výhodou nákupu jízdenek ČD v e-shopu Českých drah nebo v aplikaci Můj vlak je možnost bezplatné rezervace místa při současném nákupu jízdenky na většinu dálkových vlaků po České republice. Cestujícím, kteří využívají k nákupu jízdenek online prodejní kanály, se také zjednodušilo vyplácení odškodného. V případě, že bude systém u vlaku pro cestu bez přestupu v cílové stanici jízdenky evidovat zpoždění vyšší než 60 minut a jízdní doklad byl ve vlaku zkontrolován průvodčím, bude jim odškodnění vyplaceno automaticky.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.