Akcie ve světě  |  01.02.2023 15:58:40

Meta Platforms před výsledkovým reportem. Překoná Zuckerbergova společnost očekávání Wall Street?

Dnes po skončení americké obchodní seance oznámí společnost Meta Platforms (META.US) výsledky za 4. čtvrtletí 2022 a celý rok 2022, čímž zároveň zahájí výsledkovou sezónu gigantů ze Silicon Valley.  Analytici předpokládají, že společnost vykáže třetí čtvrtletní pokles tržeb v řadě a 1. čtvrtletí 2023 bude slabé. Podaří se Marku Zuckerbergovi zlepšit náladu na Wall Street?

Výnosy: 31,5 mld. USD vs. 27,71 mld. ve Q3 a 33,67 mld. ve Q4 2021

Zisk na akcii: 2,26 USD oproti 1,64 USD ve 3. čtvrtletí a 3,64 USD ve 4. čtvrtletí 2021

Počet aktivních uživatelů (měsíčně): 2,98 bilionu oproti 2,96 bilionu ve 3. čtvrtletí 2022.

Zpomalení reklamního trhu v roce 2022 se stalo realitou a zasáhlo obchodní model společnosti Meta, nicméně s ohledem na globální "dezinflaci" a (zatím) nižší šance na hlubokou recesi býci očekávají, že společnost vydá optimističtější prognózy pro 1. čtvrtletí a celý rok 2023. varovným signálem pro výkonnost společnosti Meta by však mohly být překvapivě slabé výsledky společnosti Snap (SNAP.US), po kterých dnes před otevřením burzy tato digitální reklamní společnost ztratila téměř 15 %. Investoři doufají, že Meta začne rozumněji hospodařit s náklady, zejména se svou divizí Reality Labs, jejíž činnost zatím společnosti přináší mnohamiliardové ztráty.

Čtyři z posledních pěti zveřejněných zpráv společnosti Meta přinesly zklamání v podobě zisku na akcii (EPS). Zdroj: Benzinga

Problémy s reklamou

  • Podle společnosti Refinitiv zaznamenají reklamní společnosti růst příjmů až ve druhé polovině roku, zatímco u společnosti Meta se očekává nejprudší pokles příjmů v historii. V prvním čtvrtletí roku 2023 se očekává pokles příjmů o dalších 2,8 %, protože rozkolísaná ekonomika zatěžuje reklamní rozpočty;
  • Průzkum fondu Cowen ukázal, že výdaje na reklamu v roce 2023 vzrostou o 3,3 % (nejnižší odhadovaný růst za posledních pět let, přičemž v roce 2022 došlo k nárůstu o 7,5 %), přičemž dvě třetiny zadavatelů reklamy zohledňují ve svých rozpočtech recesi a očekávají slabší spotřebitele. To ukazuje, že ocenění společnosti Meta by mohlo být zatíženo, i kdyby se hluboká recese nedostavila;
  • Od té doby, co společnost Apple umožnila blokování personalizace reklamy, společnost Meta vylepšuje svou vlastní reklamní technologii pomocí umělé inteligence. Někteří maloobchodníci uvedli, že přesunuli svá data do společnosti Meta, což jejich podnikání prospělo. Příležitosti ke zlepšení příjmů z reklamy identifikovali také analytici společnosti Insider Intelligence;
  • Díky silnému dosahu může Meta v případě zlepšení ekonomiky získat, i když TikTok roste mnohem rychleji. Analytici společnosti Cowen očekávají, že čínská platforma přiláká 8 % reklamních rozpočtů na trhu v roce 2024 oproti 6 % v roce 2023 a zůstane hlavním nositelem podílu v odvětví digitální reklamy, což omezí potenciál společnosti Meta.

Snížení nákladů, peníze na stole

  • Ve 3. čtvrtletí výnosy meziročně klesly o 4 %, zatímco náklady meziročně vzrostly o 19 %. Tato kombinace nevěstí nic dobrého tím spíše, pokud bude přetrvávat delší dobu. Pokud však Mark Zuckerberg poskytne důkaz, že pokles tržeb společnosti skončil v roce 2022, a výdaje se skutečně dostanou pod kontrolu, sentiment by se mohl zlepšit;
  • Společnost ve 3. čtvrtletí 2022 propustila 11 000 zaměstnanců, ale nedávný rozhovor se Zuckerbergem naznačil, že v roce 2023 by mohlo dojít k další vlně propouštění. Podle generálního ředitele příliš mnoho manažerů brzdí chod podniku. Potřebu dalšího snižování nákladů zdůraznil v pořadu CommandLine také šéf produktové divize společnosti Meta Chris Cox. Zdá se, že společnost bude ochotna dále snižovat náklady ve všech oblastech svého podnikání s výjimkou laboratoří Reality Labs.

Metaverse... Trojský kůň nebo záchrana?

  • Prohlášení o nižších výdajích na Metaverzi se zdá být nepravděpodobné. Zuckerberg v minulosti prohlásil, že se budou jen zvyšovat. Společnost vidí v tomto konceptu příležitost vytvořit technologický produkt, který by jí poskytl silnou uživatelskou základnu a zcela nový zdroj příjmů, jenž by jí poskytl prostor pro rozšíření činnosti;
  • Společnost je stále závislá na konkurentech, jako je Apple nebo Google. Například zasažení iOS personalizací reklamy (ATT) způsobilo společnosti Meta v roce 2022 ztráty odhadované na cca 10 miliard USD;
  • Vytvořením vlastního technologického prostoru by se Meta zbavila omezení a zvýšila by poptávku po vlastních VR / AR produktech jako Oculus, Quest nebo herních platformách jako Horizon Worlds. Společnost si však pro realizaci tohoto konceptu vybrala obtížnou dobu. Vyhlídka na rostoucí náklady při záporných příjmech z Reality Labs činila akcie společnosti Meta rizikovými.

Akcie Meta Platforms (META.US), interval D1. Cena dosáhla klíčové rezistence na úrovni 152 USD za akcii (SMA200). Výsledky společnosti Meta by mohly ovlivnit cenu akcií dalších společností na reklamním trhu, včetně společností Alphabet (GOOGL.US) a Snap (SNAP.US). Odhady zisku se spíše pohybují v dolním pásmu odhadů společnosti Meta (30 až 35 miliard tržeb), které byly zveřejněny po zveřejnění zprávy za 3Q 2022. Zdroj: xStation5

Logo XTBX-Trade Brokers

X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Okomentovat na facebooku


Výsledky firem - tržby, zisk






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688