České regiony si získávají Francouze díky kultuře - loni v listopadu navštívilo hotely v Česku 15 861 Francouzů
V mlze ponořená kopcovitá krajina Hukvald, dokonalá jednoduchost a nadčasovost funkcionalistické architektury Brna a Zlína či kubistické skvosty Prahy. Právě takové záběry vidělo loni na podzim ve Francii víc než 1,5 milionu diváků v pořadu Inovation au voyage. Vysílal ho nejvýznamnější veřejnoprávní televizní kulturní kanál ARTE. Jak název napovídá, divák se prostřednictvím reportáží vydává na cestu po různých zemích světa. Pořad se ve Francii vysílá každý všední den v podvečer. Cizí kraje umožňuje poznat přes kulturu. Všechny reportáže lze po televizní premiéře volně zhlédnout na webu daného média. Kromě Francie, kde relaci průměrně sleduje 350 000 diváků, se paralelně vysílá také v Německu.
„Loni v listopadu podle posledních čísel našeho Institutu turismu, která vycházejí z dat ČSÚ, navštívilo hotely v Česku 15 861 Francouzů. To je stále výrazně méně než před pandemií covidu v roce 2019, kdy se jednalo o 20 648 hostů z Francie. Je tak třeba zapracovat nejen na přilákání do Česka lidí ze země galského kohouta, ale zahraniční turistů jako takových. Cestovní ruch tvoří totiž významnou část tuzemského HDP a pracují v něm tisíce lidí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Francouzi, jak vyplynulo z našeho workshopu , mají touhu objevovat a zažívat jiné kultury a zvyklosti, jazyky, hudbu, festivaly aj. Na místě jsou pro ně velmi důležití lokální průvodci. Francouzští turisté hledají aktivity na míru, očekávají vřelý a milý přístup, potřebují lidskost. Oslovuje je slow-tourism, zážitky a individualismus. Dovolenou si chtějí užít, jsou spontánní a rádi improvizují. Cestování je doslova životní potřebou 56 % Francouzů.“
Během 14denního květnového natáčení Invitation au voyage se na doporučení agentury CzechTourism ve Francii vydal filmový štáb do Prahy, Královehradeckého, Jihomoravského, Zlínského a Moravskoslezského kraje. Zaměřil se na zpracování čtyř námětů: moravský funkcionalismu, Praha disidenta Václava Havla, kubistická Praha, kubistická Praha a Morava Leoše Janáčka. „Kulturní turismus má nepostradatelnou roli v naší snaze nalákat zahraniční cestovatele do českých regionů a právě u Francouzů jsou kulturní témata trefou do černého,“ říká manažerka vztahů s veřejností a PR Jana Trojanová, pověřená řízením zahraničního zastoupení CzechTourism Francie a dodává: „Z toho důvodu si velmi vážíme výborně nastavené spolupráce s televizí ARTE, která trvá již několik let. Točíme-li například reportáž po stopách Leoše Janáčka, nevyhneme se návštěvě Hukvald, Starobrněnského opatství, Památníku Leoše Janáčka nebo Besedního domu v Brně. Skrze tvorbu skladatele se tak diváci dozvědí o místech, která mohou běžně navštívit, pokud do Brna zavítají. Ve francouzském mediálním světě, kde je destinace Česká republika často redukovaná pouze na hlavní město Praha, jsou obdobné mediální zásahy velmi cenné.“
Čtyři reportáže vidělo 1,5 milionu Francouzů a 550 000 Němců. Mediální hodnota výstupů, vycházející z ceny TV reklamy na uvedeném kanále, je 3 miliony CZK. Reportáže natočené v loňském roce obohatí dříve vzniklá videa zaměřená na Franze Kafku, Milana Kunderu, Bedřicha Smetanu nebo Antonína Dvořáka a také na tradici českého skla či historii židovské nebo alchymistické Prahy.Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Před koupí nemovitosti pečlivě kontrolujte rezervační smlouvu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.