ŘSD: Zimní údržba na středočeských dálnicích a silnicích I. tříd
Ředitelství silnic a dálnic, jako správce dálnic a silnic I. třídy ve Středočeském kraji, zajišťuje zimní údržbu na více než 360 kilometrech dálnic a 670 kilometrech silnic I. tříd na území kraje. Zimní období dle platné legislativy začíná 1. listopadu a končí 31. března následujícího roku. Zimní údržbou se pak podle pořadí důležitosti zmírňují závady vznikající povětrnostními vlivy a podmínkami za zimních situací ve sjízdnosti komunikací. Organizační, věcné, technické a technologické zásady zajišťování sjízdnosti vychází ze zákona o Pozemních komunikacích č.13/1997Sb. v platném znění a jeho prováděcí vyhlášky č.104/1997Sb. v platném znění.
V souladu s uvedenou legislativou ČR jsou dálnice a silnice I. třídy zařazeny do I. pořadí důležitosti při zajišťování sjízdnosti. Doba od zjištění vzniku závady ve sjízdnosti do doby výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této závady nesmí být v zimním období delší než 30 minut.
Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti vozovek silnic po výjezdu mechanismů:
- do 2 hodin u dálnic
- do 3 hodin u silnic I. třídy
Samotná údržba na jednotlivých úsecích komunikací se realizuje na základě plánu zimní údržby vypracovaného pro konkrétní obvod a je řízena místně příslušným dispečinkem.
Na silnicích I. tříd a dálnicích (D0, D4, D6, D7, D10) je zimní údržba ve Středočeském kraji rozdělena do 2 oblastí (01 jihozápad, 02 severovýchod) s 9 centrálními dispečinky, o jejichž nepřetržitý chod se stará přes 6 desítek proškolených dispečerů. Pro zajištění samotného průběhu údržby je k dispozici téměř 90 sypačů, 7 traktorů s radlicí, 3 šípové pluhy a 3 sněhové frézy a necelá dvacítka nakladačů. K dispozici je přes 9500 tun chemického posypového materiálu.
Na dálnicích D0, D1, D5, D8, D11 na území Středočeského kraje provádí zimní údržbu přímo ŘSD ČR prostřednictvím Středisek správy a údržby dálnic, místně pak zejména SSÚD Mirošovice, SSÚD Bernartice, SSÚD Rudná, SSÚD Nová Ves, SSÚD Poříčany. Pokud jde o techniku, tak do akce je připraveno na všech výše uvedených SSÚD celkem 52 sypačů, 12 univerzálních vozidel, 4 šípové pluhy a 10 nakladačů. Zajišťovat průběh údržby budou téměř 3 desítky dispečerů a více než 180 řidičů, kteří mají aktuálně k dispozici přes 12 tun posypového materiálu. Používány budou zejména chemické rozmrazovací látky v podobě chloridu sodného frakce 02-5mm, roztoku chloridu sodného a roztoku chloridu vápenného (CaCl2).
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz