Škoda vyjíždí na koleje varšavského metra
První nová souprava metra, kterou dodala společnost Škoda Transportation, byla na konci října slavnostně uvedena do provozu v polském hlavním městě. Stalo se tak necelé tři roky po podpisu smlouvy o dodávce 37 těchto vlakových souprav v hodnotě 1,3 miliardy zlotých.
Foto: Škoda Group
Vozy metra si prohlédla v rámci své listopadové oficiální návštěvy Polska také předsedkyně Poslanecké sněmovny Markéta Pekarová Adamová.
PROSTORNÉ A ÚSPORNÉ VLAKY
Vlaky Varsovia, jak jsou označovány soupravy pro varšavské metro, mají délku 118,2 metru, jsou složeny ze šesti propojených vagónů a mohou se pohybovat rychlostí 90 km/h. Maximální přepravní kapacita celé soupravy je 1500 cestujících.
Primátor Varšavy Rafał Trzaskowski při slavnostním zahájení provozu zdůraznil, že se jedná o moderní, prostorné a velmi úsporné vlaky. V průběhu dalších týdnů budou postupně nasazovány do provozu další soupravy. Jak připomněl primátor, život ve městě se postupně vrací do stavu před nástupem pandemie covidu a varšavské metro denně využívá 700 tisíc pasažérů, tj. 181 milionů cestujících ročně. Metro se intenzivně rozvíjí a od roku 2019 bylo otevřeno 11 nových stanic. Připravuje se prodloužení současných dvou páteřních linií a rozšíření celé sítě.
Foto: Škoda Group
NÁHRADA SOVĚTSKÝCH VOZŮ
Pro realizaci těchto ambiciózních plánů jsou potřebné nové vlakové soupravy. Varšavské metro se navíc postupně zbavuje původních sovětských vozů, které jsou nabízeny mimo jiné bezplatně jako součást materiální pomoci Ukrajině.
První souprava Varsovia dorazila z Plzně do Varšavy na konci dubna 2021, kdy byly zahájeny noční testovací jízdy, které byly potřebné pro získání povolení k provozu UTK (Úřadu pro kolejová vozidla). Po dokončení schvalovacího řízení byl zahájen provoz první ze čtyř dodaných souprav. Poslední souprava Varsovia by měla být dodána do konce roku 2023 s tím, že město Varšava může využít opci k nákupu ještě dodatečných osmi souprav.
Novou soupravu Škoda Transportation si v rámci oficiální návštěvy Polska na stanici Stadion Narodowy (viz foto) prohlédla také předsedkyně dolní parlamentní komory Markéta Pekarová Adamová, která ocenila, že se jedná o příklad úspěšně se rozšiřující česko-polské ekonomické spolupráce.
Jan Tomášek, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR ve Varšavě
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.