Parní vlak by do Polska mohl vyrazit znovu na konci dubna
Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání schválila projektový záměr na uskutečnění další jízdy historického parního vlaku z Ústí nad Orlicí do polského Dzierżoniówa nebo do Slezské Javořiny. V letošním roce se tyto dvě jízdy setkaly s velkým ohlasem cestujících, a proto by chtěl kraj za výrazného přispění evropských fondů v této akci pokračovat i v příštím roce. Pokud bude žádost o dotaci úspěšná, měla by se jízda konat v sobotu 29. dubna.
„V rámci pravidelných letních jízd parních vlaků jsme v letošním roce uspořádali dvě velmi úspěšné jízdy do Polska, kde si mohli zájemci prohlédnout železniční muzeum ve Slezské Javořině. Vzhledem k tomu, že se v rámci evropských fondů otevřela možnost čerpat finanční prostředky na další jízdu v příštím roce, tak jsme i na základě konzultace s našimi polskými partnery připravili projekt, jehož součástí je jedna parní jízda z Ústí nad Orlicí do Dzierżoniówa nebo do Slezské Javořiny. Tato jízda by se předběžně měla uskutečnit v sobotu 29. dubna. Následně by v sobotu 20. května byly vypraveny autobusy z Polska do Muzea starých strojů a technologií v Žamberku,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který také přiblížil možný průběh cesty. „V Dzierżoniówě na nádraží bude na účastníky čekat průvodce, který jim ukáže expozici kolejových vozidel v budoucím Slezském železničním muzeu a Hilbertův mlýn. Kromě toho zavede účastníky výletu na radniční věž, odkud budou moci obdivovat panorama Sovích hor a samotného Dzierżoniówa. Pokud se rozhodnout jet až do Slezské Javořiny, tak tam na ně bude čekat prohlídka Železničního muzea ve Slezsku,“ informoval hejtman Netolický.
Projekt bude předložen v rámci přeshraniční spolupráce Interreg V-A ČR-Polsko do výzvy PO4 Spolupráce organizací a institucí Fondu mikroprojektů již nyní v listopadu. „Předpokládané celkové náklady této „družební“ akce pro Pardubický kraj činí 400 tisíc korun s tím, že v tuto chvíli je očekávaná dotace 85 procent. Rozpočtovou bilanci akce navíc dále vylepší částka až 55 tisíc korun jako příjem z jízdného, které bude činit 110 korun na osobu bez ohledu na délku trasy. Kapacita vlaku je na české i polské straně plánován na 500 cestujících,“ řekl krajský radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz