Podle globální studie ABB hrají děti klíčovou roli v přechodu k e-mobilitě
• Děti hrají klíčovou roli při urychlování přechodu na e-mobilitu, zjistila studie ABB E-Mobilita připravená při příležitosti World EV Day
• Téměř 60 % rodičů uvedlo, že je jejich děti vzdělávají v otázkách životního prostředí, přičemž více než dvě třetiny s nimi diskutují o plánech na pořízení elektromobilu
• Třetina amerických rodičů, kteří jezdí elektromobilem, uvedla, že je ke změně motivovala iniciativa ze strany jejich dětí
• Navzdory rostoucímu přání téměř polovina rodičů uvedla, že politika jejich zaměstnavatele přechod na elektrický pohon nepodporuje
Nový celosvětový průzkum ukázal, že hnací silou revoluce v oblasti elektromobilů jsou děti, přestože ještě samy nemohou usednout za volant. Průzkum, který provedla ABB E-Mobilita, světový lídr v oblasti nabíjecích řešení pro elektromobily, ukázal, že děti nejen vzdělávají své rodiče v otázkách životního prostředí a napomínají je za neekologické chování, ale také se zapojují do diskusí o velkých nákupech, jako jsou elektromobily.
Studie, které se zúčastnilo 2 500 rodičů a 2 500 dětí ve věku 8-16 let, se zúčastnili respondenti z 10 největších trhů ABB E-mobilita, tedy Kanady, Číny, Francie, Německa, Nizozemska, Norska, Švédska, Švýcarska, Velké Británie a USA.
Její klíčová zjištění ukazují, že nastupující generace má hrát zásadní roli ve snižování emisí a rozvoji udržitelnější budoucnosti.
Frank Muehlon, generální ředitel ABB E-Mobilita, k výsledkům průzkumu uvedl: „Je povzbudivé, že výsledky našeho celosvětového průzkumu zveřejněné u příležitosti Světového dne elektromobilů prokazují nadšení a odhodlání mladých lidí, stejně jako vzrůstající mezigenerační dialog a spolupráci, směřující k nízkouhlíkové budoucnosti.
Je však také zřejmé, že mnoho lidí stále není odhodláno podniknout kroky v oblasti klimatických změn, které jsou již možné a lze je realizovat. Doufáme proto, že lidé, kteří mají potřebný vliv a prostředky, budou společně usilovat o realizaci plánů na zavedení e-mobility, které umožní vytvářet čistší a ekologičtější společnost, tak jako jsme se k tomu zavázali my v rámci naší strategie udržitelnosti do roku 2030."
Vzhledem k tomu, že téměř 8 z 10 rodičů (79,2 %) a tři čtvrtiny dětí (73,6 %) považují současnou globální environmentální situaci za špatnou, ukázal průzkum, že mezi generacemi panuje značná interakce v oblasti příčin klimatických změn a kroků k jejich zmírnění.
Za tímto účelem téměř polovina dětí nabádá své rodiče, aby se chovali šetrněji k životnímu prostředí, zatímco 58,1 % rodičů uvedlo, že byli svými dětmi poučeni v otázkách životního prostředí.
68 % dětí uvedlo, že se těší na to, že budou v budoucnu jezdit ve vozidle na elektrický pohon, přičemž 82,6 % (v Číně tento podíl vzrostl na 94,6 %) uvedlo, že v dospělosti hodlají jezdit na elektrický (52,4 %) nebo hybridní pohon (30,2 %).
Vzhledem k tomu, že 80 % dětí odpovědělo, že věří, že mají možnost ovlivnit rozhodování svých rodičů o nákupu nákladných položek, jako je například rodinný vůz, asi nepřekvapí, že 78,6 % rodičů uvedlo, že pokud by v příštích třech letech kupovali nový vůz, zvolili by elektrický nebo hybridní model.
V USA se tento vliv projevil nejvíce - 33 % rodičů, kteří řídí elektromobil, uvedlo, že je k tomu přiměl tlak jejich dětí. V celosvětovém měřítku se jako dva nejčastější důvody pro koupi elektromobilu u současných majitelů elektromobilů umístil fakt, že elektromobily a hybridy jsou šetrnější k životnímu prostředí.
V Číně uvedlo 93,8 % rodičů, že vlastnictví elektromobilu je lepší finanční investicí a také udržitelnější volbou. Země, která je lídrem ve vývoji, zavádění a infrastruktuře pro elektromobilitu, prokázala vyspělejší trh s elektrickými vozidly v mnoha sledovaných kategoriích, přičemž děti i rodiče prokazovali mnohem větší povědomí o výhodách elektromobility, nadšení z nich a také ochotu zapojit se do diskuse.
Další témata, jimiž se průzkum zabýval, dále odhalila jak dynamiku směrem k e-mobilitě, tak oblasti, na něž je třeba se ještě více zaměřit. Téměř 8 z 10 rodičů (98 % v Číně) uvedlo, že by se díky instalované dobíjecí stanici pro elektromobily – jako je například nástěnná dobíjecí stanice Terra AC Wallbox od společnosti ABB - s větší pravděpodobností rozhodli pro koupi nemovitosti. To ukazuje, jak důležité je nabízet produkty, které usnadní a zpříjemní nabíjení.
Stále však zůstává prostor pro zlepšení. Téměř polovina rodičů (48 %) také uvedla, že politika jejich společnosti nepodporuje přechod na elektromobily. Mezinárodní energetická agentura (IEA) předpokládá, že v roce 2030 budou elektromobily představovat 30 % celosvětově prodaných vozidel, a proto se očekává, že kromě devítinásobného rozšíření veřejných dobíjecích stanic na více než 15 milionů kusů do konce desetiletí bude pro uspokojení velké části celkové poptávky rozhodující možnost nabíjení doma a na pracovišti.
Společnost ABB se v
rámci své strategie udržitelnosti do roku 2030
zavázala, že do konce desetiletí převede celý svůj globální vozový park
čítající více než 10 000 vozidel na elektrická vozidla. Jen v loňském roce se
počet dobíjecích stanic instalovaných v lokalitách ABB zvýšil téměř o 100 %, z 545 na 1 082. Ty jsou celosvětově
rozděleny do 146 lokalit ve 27 zemích. Kromě toho v roce 2021 tvořily
elektromobily nebo plug-in hybridní vozidla (PHEV) 44 % globálních
objednávek nových vozidel ABB.
Anna Vondráčková
Country
Communication Manager
ABB
ABB
ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) je přední globální technologická společnost, která podněcuje transformaci společnosti a průmyslu k dosažení produktivnější a trvale udržitelnější budoucnosti. Propojením software s portfoliem elektrotechniky, robotiky, automatizace a pohonů ABB posouvá hranice technologií na vyšší úroveň výkonnosti.
Úspěch společnosti ABB, která je špičkou v oboru více než 130 let, tvoří 105 000 talentovaných zaměstnanců ve více než 100 zemích světa.
Více informací na: www.abb.com
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře