Modernizace tratě z Kladna do Kladna-Ostrovce se blíží, přípravné práce začnou letos
Ve stanici Kladno se za účasti ministra dopravy Martina Kupky uskutečnila prezentace modernizace traťového úseku z Kladna do Kladna- Ostrovce. Byla podepsána smlouva se zhotovitelem a letos začne přípravnými pracemi samotná stavba. Zhotovitelem prací bude Společnost Kladno, kterou tvoří EUROVIA CS jako správce a STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha jako společníci. Vysoutěžená cena je 3 691 998 007 korun bez DPH, hotovo bude na konci roku 2024. Stavba bude navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava na období 2021–2027.
do Kladna. Podle ministra dopravy Martina Kupky se jedná o stavbu mimořádně náročnou, ale také
nákladnou. „Finanční prostředky pro realizaci této stavby jsme hledali od počátku letošního roku a
moc mě těší, že se nám je podařilo zajistit,“ říká ministr Kupka a dodává: „Letos už díky tomu
mohou začít přípravné práce.“ n
projde stanice Kladno, a to včetně zdejší výpravní budovy. V rámci úprav kolejiště vzniknou dvě
ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště s délkami od 200 do 230 m. Výška nástupní
hrany bude ve všech případech 550 mm nad kolejí. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude
podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude
protažen pod přednádražím směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude
zajištěn přestup na městské autobusy. Pro dojíždějící bude určeno i parkoviště P+R pro zhruba
270 automobilů.
Úsek z Kladna přes zastávku Kladno město až do Kladna-Ostrovce se zdvoukolejní, koncová
stanice zůstane rovněž dvoukolejná. V zastávkách Kladno město a Kladno-Ostrovec jsou navržena
vždy dvě vnější nástupiště s délkou nástupní hrany 230 m (Kladno město), resp. 225 m (Kladno-
Ostrovec) a opět s normovou výškou 550 mm.
schodiště a eskalátory, bezbariérový přístup pak bude pomocí výtahů. Cestující se tak dostanou
přímo na zastávky kladenské MHD, díky tomu se nádraží Kladno město stane významným
přestupním uzlem.
Železniční trať v kladenské zástavbě úrovňově kříží několik různě frekventovaných silnic. Ulice
Petra Bezruče patří v největším středočeském městě k nejfrekventovanějším, proto bude zdejší
železniční přejezd nahrazen silničním podjezdem. Zrušeno a nahrazeno podchodem bude rovněž
křížení v Havířské ulici. Další železniční přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení.
Celá trať bude elektrizovaná, moderní příměstské vlaky tak budou jezdit z centra Prahy až do
Kladna-Ostrovce.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz