Netflix (
NFLX) začíná být hladový. Přední
světová prémiová streamovací video
služba začíná být agresivní v oblasti propagace poté, co zaznamenala několik čtvrtletí po sobě pokles počtu členů. Doufá, že levnější verze její platformy založená na reklamách přiláká nové předplatitele a zároveň udrží pod kontrolou jejich odliv.
Už víme, kdo bude dodávat reklamní bloky, které
Netflix do své platformy zakomponuje. V obraze jsme také ohledně časového harmonogramu, protože
Netflix chce novou úroveň členství spustit začátkem příštího
roku. Existují odhady třetích
stran, kolik peněz může
Netflix inkasovat, když se ponoří na trh s propojenou televizní reklamou, a jsou povzbudivé.
Jedinou otázkou, na kterou však nikdo nebude schopen odpovědět, dokud
Netflix tento přepínač skutečně nepřepne, je, zda to nakonec pomůže, nebo uškodí finančním položkám společnosti.
Článek agentury Bloomberg minulý týden rozvířil
vody spoustou nepotvrzených barev o zavádění. Nejmenované zdroje obeznámené se situací tvrdí, že
Netflix bude mít na každou hodinu obsahu čtyři minuty reklam, což je méně než většina jeho reklamou zatížených kolegů. Nová úroveň by také mohla být spuštěna na testovacích trzích ještě před koncem tohoto
roku.
Největší novinkou ve zprávě je otázka cen. Zdroj článku uvádí, že úroveň podporovaná reklamou bude
stát 7 až 9
dolarů měsíčně, což je zhruba polovina nejoblíbenějšího současného
tarifu, který členy přijde na 15,49
dolaru měsíčně.
Platit za předplatné Netflixu jednociferné částky v
dolarech zní pro předplatitele jako docela výhodná nabídka. Načasování nemůže být lepší, protože kvůli rostoucím nákladům na
potraviny domácnosti šetří jinde. Smířit se s reklamami a snížit cenu na polovinu pomůže platformě s mírou odlivu zákazníků. To je skvělé, ale kolik to bude společnost
stát?
Retence bude díky různým cenovým úrovním lepší, ale spousta lidí, kteří byli ochotni platit 15,49
dolaru měsíčně, se při tom také vymění.
Netflix nebude generovat průměrný příjem z reklamy ve výši 8
dolarů měsíčně od lidí na nové úrovni, zejména při mizivém počtu sponzorovaných spotů, které zpočátku vkládá do svého obsahového kanálu.
Promluvme si také o vnímání.
Netflix dlouho odolával sirénám marketingových slev zpomalujících jeho programovou nabídku. Vzpomínáte si na průkopníka v oblasti streamování videa? Nyní
Netflix jen vytrhává stránky z příručky všech svých konkurentů.
Růst se nezastavil jen na
cestě: Zařadil zpátečku.
Netflix potřebuje nový motor a reklama je přírůstkový zdroj příjmů, který mu zároveň umožňuje elegantně snížit průměrné ceny pro předplatitele, aniž by došlo ke skutečnému snížení cen. Obrovský náskok, který
Netflix měl před ostatními
akciemi streamovacích médií, je pryč, ale investoři musí vědět, že následováním všech ostatních ho zpět nezíská.
Mercurius Pro
Mercurius Pro, o. c. p., a. s. vznikl v roce 2018 a jeho tým má bohaté zkušenosti z předchozího působení jak v českých, tak zahraničních makléřských domech, investičních bankách a dalších finančních institucích. Poskytujeme profesionální služby pro začínající, pokročilé i institucionální investory. Naší vizitkou jsou letité zkušenosti a výsledky naší práce.
Pro investory, kteří nemají velké zkušenosti, případně jsou limitováni časem, nabízíme konzultace s makléřem či pasivní přístup k investicím skrze řízená portfolia. Zkušený investor uvítá širokou paletu nástrojů FX, komoditního, finančního i akciového trhu, včetně derivátů. Lehce si tak může z naší nabídky vytvořit své široce diverzifikované portfolio. Profesionálním a korporátním investorům nabízíme produkty a podmínky upravené dle jejich požadavků.
Více informací najdete na: www.mercurius.pro