Počet elektronických Identit občanů překonal hranici 10 milionů
Počet elektronických Identit občanů překonal hranici 10 milionů
Už celkem 5,5 milionu občanů má svou elektronickou identitu, díky které mohou lidé online komunikovat se státem, firmami nebo třeba bankami. Každý občan může mít více Identit občana a jejich počet už překonal hranici 10 milionů.
Mobilní klíč eGovernmentu, NIA ID, elektronický občanský průkaz nebo například bankovní identitu má už k dispozici přes 5,5 milionu občanů. Ti díky těmto prostředkům mohou komunikovat se státem elektronicky a naplno využívat jeho digitální služby. Jak Ministerstvo vnitra dnes, 6. září 2022, informovalo na odborné konferenci k eGovernmentu v Mikulově, svou identitu už online využilo 1,8 milionu z nich, tedy třetina těch, kteří Identitu občana mají. Celkem jde o více než 16 % občanů Česka.
„10 milionů elektronických identit je symbolický milník, který dokazuje, že lidé digitalizaci služeb státu podporují. To, že značná část populace je ochotná využívat elektronickou identitu, pro nás znamená jediné, tedy že nabídku digitálních služeb budeme dále rozšiřovat,“ uvedl k tématu ministr vnitra Vít Rakušan. Prostřednictví elektronické identity se lidé mohou např. přihlašovat do Portálu občana, ePortálu České správy sociálního zabezpečení nebo třeba aktuálně vyplňovat žádost o jednorázový příspěvek na dítě.
Přestože většina ze zřízených Identit občana připadá na soukromé poskytovatelé, tedy banky, prostředky I.CA a CZ.NIC, zdaleka nejoblíbenější a mezi lidmi nejvyužívanější je státní prostředek NIA ID fungující na kombinaci jména, hesla a SMS kódu. Druhý nejvyužívanější je státní identifikační prostředek Mobilní klíč eGovernmentu, který po nainstalování mobilní aplikace umožňuje rychlé přihlašování bez zadávání dalších ověřovacích kódů. Následuje bankovní identita České spořitelny. Více o Identitě občana najdete zde, zřídit si svou vlastní lze zde.
Jako odborný partner konference v Mikulově Ministerstvo vnitra dále informovalo např. o chystaných novinkách v oblasti datových schránek. Ty budou od nového roku zřízeny automaticky každému, kdo se svou Identitou občana přihlásí k online službám veřejné správy. Zřízení datové schránky v prvním čtvrtletí roku 2022 čeká také právnické osoby a podnikatele, kteří jsou v registru osob.
Kromě toho plánuje Ministerstvo vnitra v průběhu příštího roku zavedení velkoobjemových datových zpráv o velkosti až 1 GB.
Dalším tématem resortu vnitra byla otevřená data. Počet úřadů, které zveřejňují informace formou otevřených dat, totiž za posledních osm měsíců vzrostl z 53 na více jak 260. Více o open datech zde.
Klára Dlubalová
pověřená řízením odboru tisku a public relations
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz