Děti kresbami vyzývají návštěvníky Prahy 2 k ohleduplnosti
„Máme rádi Dvojku. Žijeme zde společně,“ je nový slogan Prahy 2, kterým tato městská část spouští informační kampaň ve svých ulicích a parcích. Zejména v letních měsících trápí místní hluk, nepořádek a nedodržování zákazu konzumace alkoholu na veřejnosti. Tentokrát se však do řešení problému zapojili také žáci základních škol. Díky jejich výtvarným dílům, která jsou přímo součástí informačních cedulí, se ulice, parky a náměstí promění v galerii pod širým nebem.
"Jsme
centrální městskou částí a zároveň městskou památkovou zónou. Naše náměstí, parky
i oblast náplavky Rašínova nábřeží patří již dlouhodobě k těm nejvyhledávanějším
odpočinkovým místům v metropoli. To s sebou
ovšem nese i mnohá negativa pro naše rezidenty, jako například větší hlučnost a
časté rušení nočního klidu. A konečně přináší také zvýšené nároky na čistotu a pořádek. Vím,
že policisté a strážníci dělají všechno proto, aby situaci v parcích měli
pod kontrolou, ale to samo o sobě nestačí. Chceme, aby se všem na Praze 2 dobře
žilo. Proto jsme přišli s nápadem zapojit do informační kampaně žáky našich
základních škol. A udělali jsme dobře, školáci se svého úkolu zhostili na
výbornou. Nakreslili témata svým dětským, přesto velmi vnímavým pohledem.
Z dětských obrázků čiší přímočarost, která nutí k zamyšlení. Na
radnici nakonec dorazila úctyhodná stovka návrhů, a tak vybrat vítěznou pětici
nebylo vůbec jednoduché,“ přibližuje kampaň radnice její starostka Alexandra
Udženija.
Vítězná pětice návrhů spolu s doprovodným textem zdobí nové informační cedule, které nechala městská část instalovat například na Karlovo či Tylovo náměstí, do Zítkových sadů i na náplavku Rašínova nábřeží. Návštěvníci i zahraniční turisté se tak jednoduchou a srozumitelnou formou seznámí s pravidly chování, např. udržováním čistoty a pořádku, dodržováním nočního klidu nebo zákazem konzumace alkoholu na veřejnosti. Kompletní přehlídku všech uměleckých děl hodlá radnice veřejnosti představit v září prostřednictvím samostatné výstavy.
„Na bezpečnosti a pořádku nám záleží. Proto aktuální situaci v městské části bedlivě sledujeme a společně s policisty i strážníky pravidelně vyhodnocujeme. Scházíme se u společného stolu a případné problémy včas a rychle řešíme, tak abychom předešli zhoršení situace. S příchodem teplého počasí a počátkem turistické sezóny policie zaznamenala zvýšenou koncentraci návštěvníků poblíž památek, v parcích, na náměstích i na náplavce. A v této návaznosti registrovala i častější porušování nočního klidu a veřejného pořádku. Při řešení takových případů však policisté i strážníci opakovaně naráželi na nepochopení návštěvníků a neznalost vyhlášek. V návaznosti na časté stížnosti obyvatel Podskalí je od začátku července navíc účinná nová vyhláška, která v nočních hodinách znemožňuje konzumaci alkoholu na náplavce. I to nás přimělo k tomu, abychom přišli s novou informační kampaní, která policii a návštěvníkům pomůže,“ dodal radní pro bezpečnost Prahy 2 Michal Zuna.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz