Nástup elektromobilů a dekarbonizace poslední míle - Víkendář
Fedex bude používat elektromobily od General Motors. Na Yahoo Finance o této dohodě hovořil ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz. Společnost založilo právě GM a nabízí logistické služby a produkty zaměřené zejména na elektromobily. Katz uvedl, že 17 měsíců po jejím založení už funguje naplno. Projevuje se to i tím, že pokud někdo bydlí v Los Angeles a zboží mu doručí Fedex, může tak učinit vozem s nulovými emisemi od BrightDrop.
BrightDrop chce „dekarbonizovat poslední míli“, vedle Fedexu je jejím zákazníkem například Walmart či Verizon. Katz hovořil i o silné poptávce po produktech firmy, nyní ji znatelně živí také vyšší ceny paliv. Ty „zvyšují urgentnost dekarbonizace“, řada firem má přitom dnes za cíl plnou dekarbonizaci do roku 2035 nebo 2040.
Zdroj: Youtube, Yahoo
Výroba elektrických dodávek v GE začala v rekordním čase – podle Katze pouze dvacet měsíců poté, co se objevil první návrh. V prosinci letošního roku pak bude otevřena velká výrobní továrna, pak se „objemy skutečně zvednou“. Což by mělo znamenat výrobu 50 000 vozů ročně dosaženou někdy v polovině tohoto desetiletí. Co problémy v dodavatelských řetězcích, kterým čelí řada automobilek?
Katz uvedl, že jeho firma má výhodu, protože je nezávislá, ale stojí za ní GM. Ta je přitom na straně managementu dodavatelských řetězců „jednou z nejlepších na světě“. Expert tak podle svých slov nechce tvrdit, že úzká hrdla nejsou tématem pro celé odvětví, ale „GM to dělá už 115 let“. Je tak podle Katze v lepší pozici než například nové společnosti vyrábějící elektromobily, které budují své dodavatelské řetězce od nuly.
Ředitel také rozvedl, že jeho společnost se nezaměřuje pouze na výrobu dodávek. Takových je více, ale BrightDrop poskytuje kompletní služby vztahující se k logistické poslední míli. Tedy k rozvážce zboží přímo koncovým zákazníkům. Tyto služby zahrnují i software a Katz k tomu řekl, že on sám přichází ze softwarového odvětví. Cílem jeho společnosti tak „není jen dekarbonizace poslední míle, ale i zvýšení její efektivity.“
Poptávka po logistice poslední míle prudce roste díky všeobecně zvyšující se oblíbenosti internetových nákupů. Podle Katze ale společnosti v tomto odvětví zápasí s velkými objemy přepravy. Mimo jiné kvůli tomu, že více vozů a dodávek ve městech znamená větší dopravní zácpy. Podle Katze jeho firma pomáhá podobné problémy řešit a poptávka po jejích službách se projevuje i tím, že „agresivně přijímá nové zaměstnance“.
Zdroj: Yahoo Finance, Youtube
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz