1000 mil československých letos se špalíry diváků. Podle všech to byl nejlepší ročník v historii!
Vzpomínková jízda 1000 mil československých letos podle organizátorů přilákala největší počet diváků v historii. Historická auta na cestě ve stopách stejnojmenného dálkového závodu mezi Prahou a Bratislavou očekávaly na některých místech doslova davy fanoušků. Letošní ročník se nesl ve znamení několika novinek, které obohatily program pro soutěžící i sledující příznivce. A jako již tradičně, i letos účastníkům přálo počasí, do cíle přijížděli hlavně ti v autech bez střechy opálení jak od moře.
Do 1000 mil československých
2022 odstartovalo rekordních 120 soutěžních automobilů. Přestože už krátce po
čtvrtečním startu od Autoklubu ČR v Opletalově ulici v Praze některé
posádky řešily technické obtíže, do cíle nedojelo pouze 9 vozidel. „Většina
závad se podařila vyřešit na místě, popřípadě za pomoci doprovodných asistenčních
vozidel. Mohu potvrdit, že startující si auta připravili skvěle, počet
odstoupivších je historicky jeden z nejnižších vůbec,“ zhodnotil Miroslav
Krejsa, ředitel soutěže. Novinkou letošních Mílí byl průjezd do cíle první
etapy areálem Bratislavského hradu, tvořícího neodmyslitelné panorama slovenské
metropole. Součástí druhé etapy byl potom slalom na uzavřené šotolinové trati
v Šamoríně, který dal vzpomenout na Elišku Junkovou a její rychlou jízdu
po prašných cestách závodu Targa Florio. V sobotní třetí etapě zpět
z Bratislavy do Prahy pak byl zážitkem průjezd centrem Brna s davy
fanoušků, dokonce i jeden pár bude mít na památku fotku s historickým
skvostem na své svatební fotografii. Ale zdravící diváci byli po trati na mnoha
místech. „Ještě nikdy jsem neviděl tolik lidí podél trati, nejvíc jich bylo
jako vždycky v Hodoníně, kde nás zdraví špalíry diváků, ale letos i na
místech, kde třeba ještě nikdy nebyli, i v malých vesničkách,“ pochvaloval
si Miroslav Krejsa.
Do cíle se unavení, ale šťastní soutěžící vraceli k Národnímu technickému muzeu, kde byl po celý den připraven program pro malé i velké. Samotný podvečerní dojezd komentoval stejně jako na startu v Opletalově ulici moderátor Petr Suchoň. V budově muzea večer proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků. „Mám velkou radost, jak se letos soutěž povedla. Děkuji všem, kteří se na jejím zdárném průběhu podíleli. Moc mě těší, že všichni soutěžící si ji chválili jako úplně nejlepší ročník v historii. Laťka pro příští rok je nastavena hodně vysoko…,“ usmíval se Miroslav Krejsa.
Absolutní vítěz a vítěz kategorie do 750 ccm
St. č. 6 – Tomáš Zítek a Václav Havlíček, AERO 662, 1934
Kategorie do 1100 ccm
St. č. 15 – Robert Kubelka a Pavel Krejcha, ZBROJOVKA Brno Z4 Roadster, 1934
Kategorie do 1500 ccm
St. č. 47 – Petr Kožíšek a Martin Kožíšek MG TA Speciál, 1937
Kategorie do 2000 ccm
St. č. 82 – Michal Kopecký a Petr Bradáč, BMW 327, 1938
Kategorie přes 2000 ccm a jediný vítěz kategorie ze zahraničí
St. č. 113 – Martin Stoch a Bartosz Balicky, (Polsko) CHRYSLER 75 Sport Roadster, 1929
Zvláštní zkouška akcelerace Brno - vítěz
St. č. 47 – Petr Kožíšek a Martin Kožíšek, MG TA Speciál, 1937
Zvláštní zkouška jízdy pravidelnosti na motokárové trati Dľhá
St. č. 57 – Jens Roedel a Roedel Carmen (Německo), VEB AUDI F8 1939 - rozdíl časů jen 0,08 sekundy
Zvláštní zkouška slalom Šamorín - na nejrychlejší čas
97 – Michael Peter (Německo) BUGATTI 35 B - zajel slalom za 43 vteřin
Soutěž značkových týmů
Tým MG ve složení Kubík, Dočekal, Kožíšek
Dámský pohár
71 – Ivana Neumannová a Tereza Čížková, BMW 327 Sport Cabrio, 1938 (zúčastnilo se 5 čistě dámských posádek).
GRAND PRIX historických automobilů
1. Alois Švec a Emilie Švecová, MG VA Special, 1939
2. Bohumír Sedláček a Jan Sedláček, Aero 662, 1934
3. Robert Kubelka a Pavel Krejcha, ZBROJOVKA Brno Z4 Roadster, 1934
Historie a současnost závodu 1000 mil československých
Soutěž obnovuje tradici závodu 1000 mil
československých, který byl pod záštitou prezidenta Tomáše G. Masaryka pořádán
Autoklubem Republiky Československé v letech 1933, 1934 a 1935.
Šlo o rychlostní závod cestovních automobilů na tehdy nejdůležitější domácí
silniční trase Praha-Kolín-Německý Brod-Jihlava-Velké
Meziříčí-Brno-Břeclav-Bratislava s tím, že účastníci závodu jeli z Prahy
do Bratislavy a zpět do Prahy bez přerušení dvakrát. Celkem tedy téměř 1600
kilometrů ostré jízdy bez odpočinku. Slávu tohoto závodu oživil v roce 1970
Veteran Car Club Praha. Od roku 2015 jezdí historické automobily 1000 mil
československých každoročně. Letošní ročník se koná jako připomínka 125. výročí
od zahájení výroby automobilů v Českých zemích. Pořadatelem soutěže je dnes
Spolek přátel 1000 mil československých společně se spoluorganizátory
Autoklubem ČR, Veterán klubem Bratislava, Veteran Car Clubem Praha a Národním
technickým muzeem. Hlavními partnery 1000 mil československých jsou ŠKODA AUTO
a. s., EUROVIA CS, a. s. Slavnostní start vzpomínkové jízdy v Opletalově
ulici se konal za finanční podpory Městské části Praha 1. Soutěž je opět
součástí národního šampionátu GRAND PRIX historických automobilů o pohár prezidenta
Autoklubu ČR, do kterého jsou
v letošním roce zařazeny vedle 1000 mil československých také Bugatti GP Zlín a
Zbraslav-Jíloviště.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?