Daniel Abrahám (EFFE Prague)
Marketing a média  |  14.06.2022 16:11:09

Co je omnichannel a potřebujeme ho vůbec?

Pojem omnichannel je poměrně nový a málo zaběhnutý i pro e-commerce markeťáky. Tento výraz se hojně rozšířil především v posledních letech, kdy se stává stále častější součástí odborných publikací i přednášek. V současné době je pro stále více zákazníků nakupování na internetu a v kamenných obchodech stejné, aniž by pociťoval nějaký rozdíl. Je to způsobeno ubývajícími bariérami v e-commerce. Stále více obchodníků se již zaměřilo na propojení svých tradičních offline marketingových aktivit s moderními online kanály.

Daniel Abrahám Co to je tedy omnichannel a jaké možnosti nabízí, jsme se zeptali Daniela Abraháma, majitele reklamní agentury EFFE Prague, který se dvacet let pohybuje v retailu a marketingu.

Je tedy opravdový omnichannel jen hrstka technologií, které navzájem propojíme?

Určitě ne, z pohledu komunikace omnichannel vnímám jako příležitost pro klienty potvrzovat kompetenci a branding v celém spektru prodejních kanálů. Covid nám ukázal jak rychle se dokáže zákazník přeladit na jiné kanály. A postcovid zase jak rychle se umí vrátit do svého "komfortu". Omnichannel samozřejmě v závislosti na velikosti a segmentu klienta je různě prioritní. Pokud se bavíme o retailerech, opravdu je strategickou součástí realizace komunikace. A to proto, že pokud mi vadí značka v některém kanálu, přes který přistupuji k jejímu nákupu, tak mi to rozředí mojí akceptaci a vytváří prostor pro natlačení se konkurenční značky do mého nákupního koše.

Co je skrytý problém omnichannelu?

Já se celý život dívám na pozitiva v každém možném aspektu privátně i v businessu. Nehledám problém, ale příležitosti. A ty jsou jak jsem říkal dřív, za mě zejména v maximalizaci loajality a utvrzování klienta, že změna není nutná.

Jaký potenciál, výhody v současné době nabízí?

Dobrým kvalitním omnichannel marketingem si zabezpečuji vysokou loajalitu zákazníka a monetizuju investice do taktické a strategické komunikace. Jestli mám správně obsazeno maximální spektrum kanálů, kterými zákazník u mě nakupuje. A jak víme, nejdražší zákazník je nový zákazník. Nejlevnější naopak je existující, který opakuje nakup. Méně ztracených zákazníků je zjednodušeně řečeno potenciál a tedy největší výhoda omnichannel marketingu.

Daniel Abrahám vede agenturu EFFE Bratislava dvacátým rokem jako její zakladatel a CEO. Během tohoto období postupně vybudoval EFFE Prague, druhou Bratislavskou agenturu Relations consulting, mezinárodní agenturu International Effectivity a čerstvě založenou pobočku EFFE Hrvatska. V roce 2020 byl nominovaný EY na podnikatele roku a v tom stejném roce se EFFE Bratislava stala vítězem soutěže Office Roku 2020.
Mezi nejvýznamnější klienty patří aktuálně Kaufland, Lidl, Nay, Enel, Tchibo, Samsung, Orange a mnoho dalších.

Více informaci na: www.effead.com/

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2022

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688