Ležáky na skladech a zlevňování. Americký Target opět srazil prognózu a investory to bolí
Americká maloobchodní společnost Target podruhé za tři týdny snížila svůj výhled. Provozní zisk bude v tomto čtvrtletí podle nového odhadu dosahovat zhruba 2 procent tržeb. Ještě v květnu firma předpokládala zhruba 5,3 procenta, tedy u hodnot za první čtvrtletí. Ve druhé polovině roku provozní marže naroste na zhruba 6 procent, uvedla firma v dnešním sdělení. Akcie se po oznámení propadly.
Společnost kromě toho uvedla, že zlevní zboží, o které není zájem, zruší objednávky a podnikne rázná opatření, aby se zbavila přebytečných zásob. Podle generálního ředitele Briana Cornella tak získá prostor na zboží, které zákazníci chtějí, jako jsou potraviny, prostředky péče o krásu, základní vybavení do domácnosti nebo sezónní nabídky, třeba potřeby pro školáky.
Akcie se před řádnou obchodní fází propadly o více než 9 procent.
Rychle rostoucí spotřebitelské ceny v USA přinutily zákazníky utrácet za méně lukrativní zboží základní spotřeby. O elektroniku a další zbytné zboží už není takový zájem. Target se snaží držet krok s rychle se měnící poptávkou, firmě i její konkurenci to ale komplikuje snahu udržet si podíl na trhu, který nabraly během pandemie.
Zboží, po kterém byla sháňka během dvou let pandemie, zůstává ležet na skladech. Třeba společnosti GAP mohou zůstat ležet mikiny a sportovní oblečení, protože lidé teď chtějí oblečení na večírky a do kanceláří. Walmart má zásoby o třetinu vyšší než před rokem a jeho generální ředitel John Furner v pátek na setkání s investory uvedl, že u zhruba pětiny jeho zboží si tento obchodník přeje, aby ho raději neměl. I akcie této společnosti po dnešním sdělení Targetu klesly v premarketu o zhruba 4 procenta.
Target držel ke konci dubna, což byl pro něj konec prvního fiskálního čtvrtletí, na skladech zboží za skoro 15,1 miliardy dolarů. To je o zhruba 43 procent více než ve stejném období před rokem. Podle Cornella se firma pro nový zásobovací plán rozhodla, když se doslechla, že konkurence má podobné problémy.
Maloobchodníci musejí kromě toho nově počítat s tím, že zákazníci začali být citliví na cenu. Sami přitom bojují s narůstajícími provozními náklady na pohonné hmoty, pracovní sílu a dalšími výdaji.
Pořád živá je ale pandemická zkušenost, kdy lidé kupovali do zásoby, a firmy už nechtějí zažít, že by pro ně neměli dostatek věcí na prodej. Jenomže držet zboží na skladu je drahé, a pokud se moc nehýbe, poškozují následné slevové akcie a zlevňování ziskovost.
Walmart bude podle svých slov potřebovat „několik dalších kvartálů“, aby se s přebujelými zásobami vypořádal.
Target dnes potvrdil, že růst tržeb za celý rok očekává mezi nízkými a středními jednotkami procent, a poptávku ze strany amerických zákazníků vnímá jako „odolnou“. Kroky, které teď firma podniká, se podle generálního ředitele Cornella zobrazí v lepší profitabilitě už ve druhém pololetí a ještě poté.
Akcie společnosti klesly letos do pondělka o 31 procent. Drastická pro ně byla hlavně druhá polovina května. Když 18. dne minulého měsíce s vydáním kvartálních čísel poprvé srazila svoji prognózu, propadly se nejvíce od roku 1987.
Zdroj: Bloomberg, CNBC, Patria.cz
Foto: Target
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz