Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Z regionů  |  20.05.2022 00:00:00

Kladnu i Mladé Boleslavi nabízí Středočeský kraj v rámci spolufinancování veřejné dopravy férové řešení

Středočeský kraj vyzval primátory Kladna Milana Volfa a Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho k dalšímu jednání o zajištění dopravní obslužnosti obou měst a jejich blízkého okolí. V případě, že vedení měst nepřistoupí ke smlouvě s nabídnutými parametry, bude Středočeský kraj nucen přistoupit k redukci spojů tak, aby vyhověl pouze základním principům vyplývajícím ze zákona.

 

Zavedení standardů probíhá podle plánu a v současné době je již smluvně uzavřeno či úspěšně projednáno ve více než 85 % měst a obcí. Cílem Středočeského kraje je proces smluvního zajištění Standardů dopravní obslužnosti (SDO) uzavřít nejpozději do konce 1. pololetí 2022. „V této souvislosti mě velmi mrzí, že i přes vzájemnou předchozí písemnou i osobní komunikaci se nepodařilo najít společnou dohodu nad přistoupením obou měst ke SDO,“ konstatuje radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký, který byl Radou kraje k jednání s Kladnem a Mladou Boleslaví pověřen.

Město Kladno argumentuje především neúměrně zvýšenými náklady a nezákonností. Současně také avizovalo zadání právní analýzy. „Základní problém je v tom, že město Kladno s krajem fakticky odmítá jednat. Co se týká právní analýzy, pak je ze strany kraje dávno zpracovaná. Rádi usnadníme městu Kladnu a jeho primátorovi práci a zároveň ušetříme čas a peníze. Avizovanou právní analýzu máme a jsme schopni ji okamžitě poskytnout nejen Kladnu, ale i všem občanům,“ zmiňuje Petr Borecký. Podobné argumenty zmiňuje i Mladá Boleslav.

V případě, že vedení sídel nepřistoupí ke smlouvě s nabídnutými parametry, bude muset Středočeský kraj, coby objednatel regionální autobusové dopravy, přistoupit k redukci spojů tak, aby vyhovělo pouze základním principům SDO vyplývajícím ze zákona. „To však považuji za krajní řešení, které nepřinese nic pozitivního Středočeskému kraji, městům, ale především jeho obyvatelům a návštěvníkům, a proto stále ještě věřím, že dojde k dohodě a toto řešení nebude vůbec aplikováno,“ shrnuje Petr Borecký.

Středočeský kraj považuje za optimální, aby se našla taková dohoda, která bude přijatelná pro obě strany, nenaruší jednotné nastavení principů SDO, a především bude znamenat zachování stávajícího rozsahu dopravní obslužnosti měst Kladno i Mladá Boleslav pro všechny občany. „Není možné, aby Kladno a Mladá Boleslav stály mimo systém. Aby byly černými pasažéry, na které budou doplácet ostatní středočeská města a obce. Věřím tak, že nalezneme společnou dohodu,“ uzavírá radní Borecký.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688