Kladnu i Mladé Boleslavi nabízí Středočeský kraj v rámci spolufinancování veřejné dopravy férové řešení
Středočeský kraj vyzval primátory Kladna Milana Volfa a Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho k dalšímu jednání o zajištění dopravní obslužnosti obou měst a jejich blízkého okolí. V případě, že vedení měst nepřistoupí ke smlouvě s nabídnutými parametry, bude Středočeský kraj nucen přistoupit k redukci spojů tak, aby vyhověl pouze základním principům vyplývajícím ze zákona.
Zavedení standardů probíhá podle plánu a v současné době je již smluvně uzavřeno či úspěšně projednáno ve více než 85 % měst a obcí. Cílem Středočeského kraje je proces smluvního zajištění Standardů dopravní obslužnosti (SDO) uzavřít nejpozději do konce 1. pololetí 2022. „V této souvislosti mě velmi mrzí, že i přes vzájemnou předchozí písemnou i osobní komunikaci se nepodařilo najít společnou dohodu nad přistoupením obou měst ke SDO,“ konstatuje radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký, který byl Radou kraje k jednání s Kladnem a Mladou Boleslaví pověřen.
Město Kladno argumentuje především neúměrně zvýšenými náklady a nezákonností. Současně také avizovalo zadání právní analýzy. „Základní problém je v tom, že město Kladno s krajem fakticky odmítá jednat. Co se týká právní analýzy, pak je ze strany kraje dávno zpracovaná. Rádi usnadníme městu Kladnu a jeho primátorovi práci a zároveň ušetříme čas a peníze. Avizovanou právní analýzu máme a jsme schopni ji okamžitě poskytnout nejen Kladnu, ale i všem občanům,“ zmiňuje Petr Borecký. Podobné argumenty zmiňuje i Mladá Boleslav.
V případě, že vedení sídel nepřistoupí ke smlouvě s nabídnutými parametry, bude muset Středočeský kraj, coby objednatel regionální autobusové dopravy, přistoupit k redukci spojů tak, aby vyhovělo pouze základním principům SDO vyplývajícím ze zákona. „To však považuji za krajní řešení, které nepřinese nic pozitivního Středočeskému kraji, městům, ale především jeho obyvatelům a návštěvníkům, a proto stále ještě věřím, že dojde k dohodě a toto řešení nebude vůbec aplikováno,“ shrnuje Petr Borecký.
Středočeský kraj považuje za optimální, aby se našla taková dohoda, která bude přijatelná pro obě strany, nenaruší jednotné nastavení principů SDO, a především bude znamenat zachování stávajícího rozsahu dopravní obslužnosti měst Kladno i Mladá Boleslav pro všechny občany. „Není možné, aby Kladno a Mladá Boleslav stály mimo systém. Aby byly černými pasažéry, na které budou doplácet ostatní středočeská města a obce. Věřím tak, že nalezneme společnou dohodu,“ uzavírá radní Borecký.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz