Export (export.cz)
Ze světa  |  20.05.2022 09:20:50

České „AIRBnB pro karavany“ se rozjíždí v Polsku

Startup Campiri, který digitálně propojuje zájemce o půjčení karavanu s jejich majiteli a půjčovnami, se po rozjezdu na českém trhu velmi dynamicky rozšiřuje také v Polsku. Na léto chystá i další služby pro turisty.

Ilustrační foto: Shutterstock

Čtyři měsíce po otevření kanceláře ve Varšavě a zahájení služby pro polské klienty je v nabídce již více než stovka vozů a tento trend má vzrůstající tendenci.

České „karavanové Airbnb“, jak je Campiri označováno, má velmi nadějné rozvojové perspektivy. Nikdy v minulosti nebyly karavany, přívěsy a kampervany v Polsku tak populární jako nyní. Dvouletá omezení a nejistota spojená s koronavirem způsobila, že se intenzivně začala rozvíjet individuální turistika a alternativní způsoby cestování včetně karavaningu. V zemi se úspěšně prodávají nové vozy a ve velkém množství se dovážejí také ojeté karavany a přívěsy ze západní Evropy. Kapacity však nestačí uspokojovat tento nový trend. V této situaci je pronájem jedinou možností, jak vyzkoušet karavanovou turistiku.

Zakladatel a šéf společnosti Lukáš Janoušek, který v Polsku úspěšně řídil také platební portál Twisto, vnímá polský trh jako ideální pro rozvoj firmy. Zatímco v západní Evropě působí již řada subjektů v oblasti digitalizace turistiky, ve střední Evropě je ještě dostatečný prostor pro nástup startupů jako Campiri. Navíc je možné využít narůstající popularitu karavaningu v Polsku.

Jak uvádí Katarzyna Jedlińska, která řídí aktivity Campiri v Polsku, v nejbližší době by měla být polská platforma rozšířena o nové funkce. V nabídce budou stovky ověřených míst, kde bude možné zaparkovat – např. u bran středověkého zámku, na vinici nebo v rámci agroturistiky. Bude možné současně zarezervovat a zaplatit celou dovolenou.

Campiri nyní získal 2,7 mil. eur z fondů rizikového kapitálu a tyto prostředky hodlá využít na zahraniční expanzi, tedy posílení týmu a nákup vozidel. V rámci této strategie má polský trh mimořádný význam a první výsledky naznačují, že plány se úspěšně daří naplňovat.

Jan Tomášek, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR ve Varšavě

 

Díky našim firmám o nás ví celý svět

Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat     Mobil verze

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2022

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688