Ke zlevnění jízdného určitě dojde, zrušení Z- Karet však není jisté
Zrušení zákaznických Z-Karet a sjednocení obyčejného a zákaznického jízdného je jen jednou z alternativ Českých drah (ČD), jak zvýšit počet zákazníků a splnit plán tržeb na letošní rok. Jak na dnešní tiskové konferenci uvedl šéf ČD Petr Kousal, preferují se i jiné možnosti. Jsou jimi například snížení cen v tarifním pásmu do deseti kilometrů či zavedení relačních slev na některé atraktivní úseky. Pokud se vedení ČD rozhodne zrušit Z-Karty, přijde o několik desítek milionů korun za prodané kupony. Loňské tržby z prodejů 334 tisíc Z-Karet totiž dosáhly 56 milionů. "V této variantě nepočítáme s vrácením peněz za platné Z-Karty. Zákazníci získají jiné slevy, třeba kilometrickou banku," uvedl Kousal. ČD v poslední době zaznamenaly velký úbytek cestujících. V nejkratším tarifním pásmu do deseti kilometrů jim ubylo šest milionů cestujících. Vedení společnosti se intenzivně zabývá tím, jak získat zákazníky zpět. Ke zlevnění by podle Kousala mělo dojít určitě, otázkou však zůstává, jakou konkrétní obchodní politiku představenstvo a dozorčí rada schválí. Ke zlevnění jízdného by mohlo dojít již k 15. červnu. "Musíme počítat s tím, že slevy způsobí hned na začátku výpadek tržeb," uvedl Kousal. Jak dodal, propad cash-flow by však neměl být krizový. -jn-,-jh |
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz