Budějovický Budvar slaví úspěšný rok na jordánském trhu
Budějovický Budvar slaví úspěšný rok na jordánském trhu
04.05.2022 / 09:24 | Aktualizováno: 04.05.2022 / 09:36
První české pivo je v Jordánsku k dostání od loňského května. V zemi, kde kromě náboženských zvyklostí prodej alkoholu ztěžují i speciální a mimořádně vysoká cla a daně, jež jeho finální cenu zvyšují několikanásobně, je prosazení nové značky piva běh na dlouho trať. Budějovický Budvar v uplynulém roce nicméně dokázal, že to jde.
Na místní trh se mu podařilo proniknout navázáním spolupráce s jordánskou firmou Albina&Hanna, která Budějovický Budvar nejen dále dodává do řady specializovaných licencovaných obchodů s alkoholem v Ammánu a v Akabě, ale také ho prodává prostřednictvím svého e-shopu, což je v Jordánsku stále populárnější způsob nákupu alkoholických nápojů. Zastupitelský úřad ČR v Ammánu přitom Budějovickému Budvaru poskytoval asistenci od počátečních informací o trhu přes aktivní podporu zavádění produktu v hlavních jordánských hotelových sítích. S ohledem na obecně nízkou místní konzumaci čepovaného piva je Budvar v Jordánsku zatím dostupný jen v lahvích a plechovkách.
"Jsme rádi, že se nám podařilo dostat náš světlý ležák Budějovický Budvar Original na další zajímavý trh na Blízkém východě a že poctivé české pivo dělá radost lidem i v Jordánsku. Tento trh má kvůli náboženským omezením svá specifika, ale ve spolupráci se zkušeným importérem se nám daří postupně rozšiřovat distribuci, v poslední době zejména v oblasti online prodejů. Pokud se do Jordánska po covidu vrátí i turisté, věříme, že bychom v roce 2022 mohli až ztrojnásobit naše prodeje oproti minulému roku," říká k tomu Jaroslav Brom, Business Development Executive, který pro Jordánsko připravoval aktuální strategii.
Obliba piva v Jordánsku pomalu, ale jistě roste a nachází si zde své místo vedle zavedenějšího vína a destilátů. Ze zahraničních značek má v Jordánsku dlouhodobě nejsilnější pozici Amstel, který se zde i licenčně vyrábí. Nejznámější místní značkou je Petra, stále větší popularity i rozšíření dosahuje první jordánský rodinný pivovar Carakale z křesťanského městečka Fuheis. Některé podniky v hlavním městě Ammánu si již vaří své vlastní pivo nebo s tím plánují začít.
Zajímavou příležitostí pro české pivovary je kromě zvětšujícího se trhu s tradičním pivem i rapidně vzrůstající popularita nealkoholického piva, především pak s ovocnými příchutěmi. Ovšem také co nejvěrnější nápodoba klasické pivní chutě se zejména mezi muži cení. Podmínkou je nicméně zcela nulový obsah alkoholu, protože jedině v tom případě je nápoje možné distribuovat v běžných obchodech a vyhnout se speciálním daním, clům a dalším regulačním překážkám jako alkohol.
Zuzana Benešová
ekonomická diplomatka ZÚ Ammán
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.