Filipínský media trip – projekt na podporu incomingového turismu do ČR
Filipínský media trip – projekt na podporu incomingového turismu do ČR
22.04.2022 / 04:33 | Aktualizováno: 22.04.2022 / 04:58
Velvyslanectví ČR v Manile ve spolupráci s agenturou CzechTourism uspořádalo pro vybrané filipínské novináře cestu do ČR. Účelem cesty, která se uskutečnila v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), bylo představit Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci pro filipínskou klientelu v době postcovidové.
Novináři měli možnost navštívit kromě Prahy i některé z nejvýznamnějších turistických destinací v ČR, například Karlovy Vary či Český Krumlov, které se těšily značné oblibě u turistů z Asie. V posledních dvou letech počty asijských turistů ovšem značně poklesly kvůli pandemii COVID-19. A to také s ohledem na překážky v cestování, zejména při návratu do Asie, kde u některých zemí nadále přetrvává povinná karanténa po návratu či praktická nemožnost vycestovat za účelem turismu.
Nicméně Filipíny za současných podmínek umožňují vstup na své území bez nutnosti karantény očkovaným osobám s negativním PCR či antigenním testem podstoupeným před odletem, což dává předpoklad i pro obnovení incomingového cestovního ruchu do ČR.
Výběr zúčastněných novinářů, kteří píší pro nejvýznamnější tištěné deníky, křídové lifestylové magazíny a internetové portály, zaručuje, že informace o atraktivitě České republiky se dostanou mezi vyšší třídy filipínské společnosti. Tato klientela si v době pandemie zachovala životní standard a nyní se postupně vrací i k cestování. Novináři ve svých mediálních výstupech zprostředkují, že Česko nabízí mnoho lákadel, například v podobě pražského jezulátka, které se na Filipínách těší nesmírné oblibě. Česká nabídka je ovšem mnohem širší a kromě tradičních kulturně-historických unikátů zahrnuje i zámecké ubytování, zážitkovou gastronomii či speciální procedury zaměřené na léčbu post-covidových stavů v českých lázeňských městech.
Pro české podnikatele z cestovního ruchu a souvisejících oblastí představují Filipíny perspektivní trh, jehož cílením by mohli alespoň částečně kompenzovat ztráty způsobené výpadkem turistů z jiných asijských teritorií. Svou zálibu v nakupování luxusního zboží a prémiových značek pěstují Filipíňané obzvláště rádi při cestování a proto není překvapením, že se filipínští turisté v průzkumech umísťují mezi národy, které při cestách utrácí nejvíc. Příležitosti tak existují kromě primárních poskytovatelů služeb cestovního ruchu i pro prodejce českého skla, šperků či outletového oblečení.
Maroš Guoth, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Manile
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz