České firmy se představily na potravinářském veletrhu FOODEX JAPAN 2022
České firmy se představily na potravinářském veletrhu FOODEX JAPAN 2022
14.03.2022 / 07:26 | Aktualizováno: 14.03.2022 / 07:31
České potraviny a nápoje se úspěšně prezentovaly na nejvýznamnějším potravinářském veletrhu v Japonsku již po osmé v řadě, stejně jako v minulém roce byla česká účast organizována formou PROPED. Z důvodu stále platných cestovních restrikcí byly české firmy zastoupeny japonskými importéry a zástupci ZÚ.
V týdnu od 8. do 11. března 2022 se na výstavišti Makuhari Messe v Chibě u Tokia konal 47. ročník mezinárodního veletrhu FOODEX JAPAN, který svým významem i velikostí patří k nejvýznamnějším asijským veletrhům. Již po osmé se tohoto veletrhu zúčastnila i prezentace potravin z České republiky, na jejímž stánku se představili importéři českého zboží a zástupci ZÚ prezentující potraviny, které doposud nemají v Japonsku importéra. Z důvodu zákazu volného cestování do Japonska byla stejně jako loni zrušena původně plánovaná oficiální účast Ministerstva zemědělství a po dohodě mezi ZÚ Tokio a MZe bylo dohodnuto uspořádání veletrhu formou PROPED.
Český stánek dne 8. března otevřel VZÚ, který se také zúčastnil slavnostního zahájení výstavy v pavilonu EU. Na českém stánku o velikosti 36 m2 se prezentovali dovozci řemeslných a speciálních piv z Žateckého pivovaru, Pivovaru Zichovec a Wild Creatures, dále dovozci vína – Vinařství Ludwig, Lahofer, Lacina, Sonberk, Znovín Znojmo a pálenky Rudolfa Jelínka. Návštěvníci veletrhu si mohli také prohlédnout různé odrůdy českého chmele firmy Top Hop. Na pultu Zastupitelského úřadu probíhala ochutnávka uzenin firmy Steinex a tyčinek a strouhanek Extrudo. Katalogově byl představen cream cheese firmy Schreiber Foods.
Veletrhu FOODEX JAPAN 2022 se celkem účastnilo 1 461 společností ze 41 zemí světa, kteří na ploše přesahující 40 000 m2 prezentovali odborné veřejnosti své produkty ze sektoru potravin, nápojů i potravinářských technologií. Denně se počet návštěvníků pohyboval okolo 9 tisíc osob. Během čtyř dní navštívilo veletrh téměř 34 tisíc zákazníků, což je o čtvrtinu více než v loňském roce, avšak v porovnání s ročníky před pandemií jde stále pouze o 40 % běžné návštěvnosti.
Příští ročník veletrhu FOODEX JAPAN 2023 by měl být rozšířen o tzv. Food Tech. Organizátor veletrhu Japan Management Association (JMA) v souvislosti s koncem pandemie plánuje zaměřit se také na naplnění cílů udržitelného rozvoje a s tím související představení technologií na urychlení automatizace pro zmírnění nedostatku pracovníků v zemědělství a potravinářství, zvýšení produktivity v potravinářském průmyslu a inovace v sektoru chladírenských technologií. V rámci naplnění těchto cílů bude místo konání příštího ročníku veletrhu přesunuto z výstaviště Makuhari Messe na výstaviště Tokyo Big Sight, jehož výstavní plocha je více než 115 000 m2 (oproti 75 000 m2 na Makuhari Messe) a rozprostírá se v blízkosti centra Tokia.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz