Úspěšná online B2B jednání mezi českými, americkými a kanadskými společnostmi v oblasti turistiky
Úspěšná online B2B jednání mezi českými, americkými a kanadskými společnostmi v oblasti turistiky
24.02.2022 / 18:25 | Aktualizováno: 24.02.2022 / 18:32
Ve dnech 22. - 23. února 2022 proběhl druhý ročník online B2B jednání mezi nákupčími v oblasti cestovního ruchu pod názvem Czech Republic Marketplace. Poskytovatelé služeb z České republiky dostali možnost navázat spolupráci s americkými a kanadskými protějšky. Akci pořádalo zahraniční zastoupení CzechTourism pro USA a Kanadu ve spolupráci s Generálními konzuláty České republiky v New Yorku a v Torontu. Semináře byly podpořeny v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED). Jednání potvrdila, že navzdory probíhající pandemii, neutuchá zájem o cestování do České republiky.
Série B2B jednání Czech Republic Marketplace proběhly na online platformě Eventtia, na které si účastníci zvolili partnery pro své schůzky na základě profilů a nabídky. O akci byl velký zájem a účastníci ji bezprostředně hodnotili velmi pozitivně. Na české straně se akce zúčastnilo zhruba 30 společností ze všech segmentů cestovního ruchu, na druhé straně Atlantiku byl zájem ještě vyšší – kolem 80 partnerů z USA a 70 z Kanady. V rámci dvoudenního workshopu se uskutečnilo téměř 200 schůzek na kanadské a přes 250 na americké straně. Podobný seminář proběhl v prosinci 2020.
I když je turismus jedním z odvětví nejvíce postižených současnou pandemií, účastníci se většinou soustředili na možnosti a příležitosti, které jsou spojeny s postupným a očekávaným návratem k normální situaci v roce 2022. Česká republika si přitom aktivně udržuje svou pozici a prezentaci jako atraktivní turistické destinace pro severoamerické návštěvníky. Letošní turistická sezóna by již mohla doznat značného oživení, k čemuž jednoznačně přispěje také obnovení přímých letů mezi New Yorkem a Prahou.
Řada účastníků seminářů Czech Republic Marketplace se zároveň profiluje ve specializovaných službách, jako je například golfová turistika, romantické cesty či gastroturistika. Akce umožnila sledovat nové trendy v oboru a také to, jak se během pandemie COVID-19 proměnilo poskytování turistických služeb. Pandemie urychlila některé trendy v tomto sektoru – jako například digitalizaci a zlepšování turistických služeb díky doplňkovým nástrojům.
Již nyní lze konstatovat, že projekt na podporu ekonomické diplomacie PROPED, hrazený z rozpočtu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky, pomohl během pandemie posílení B2B spolupráce v oblasti cestovního ruchu. Formát akce ukázal, že i době, kdy se cestovní ruch přes Atlantický oceán teprve pomalu zotavuje, je možné efektivně a účinně hledat nové partnery, navazovat nové vazby a připravovat se na plnohodnotné obnovení kontaktů To potvrzují i některé předběžné objednávky, které byly v rámci schůzek domluveny.
Lucie Hindlsová, Generální konzulát České republiky v New Yorku
Poslední zprávy z rubriky Dovolená:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.