Filipíny uvolňují přísná pravidla pro zahraniční investice
FILIPÍNY UVOLŇUJÍ PŘÍSNÁ PRAVIDLA PRO ZAHRANIČNÍ INVESTICE
Filipíny se v žebříčku restrikcí zahraničních investic tradičně umísťují na nejhorších pozicích v rámci Asie, zvláště pak v maloobchodní sektoru, kterému dominují místní hráči napojení na významné filipínské rodiny. Nový zákon má ale zemi více otevřít zahraničí a přilákat na Filipíny cizí kapitál.
Ilustrační foto Shutterstock
Zákon snižuje požadavky na minimální splacený kapitál pro zahraniční společnosti na asi 25 mil. filipínských pesos (10 mil. Kč) z původních více než 125 mil. pesos. Zákon odstraňuje také další překážky vstupu, jako je požadované čisté jmění, počet poboček a předchozí podnikatelské zkušenosti v odvětví.
Nový zákon o retailu je jednou ze tří klíčových legislativních iniciativ administrativy prezidenta Rodrigo Duterteho zaměřených na otevření filipínské ekonomiky zahraničním investorům. Ministr financí Carlos Dominguez uvedl, že předchozí zákon o maloobchodě „neúměrně zvýhodňoval již tak velké podniky, bránil různým menším investorům, jako jsou startupy, ve vstupu na filipínský maloobchodní trh a komplikoval dodržování předpisů pro zahraniční retailové hráče“. Podle ministerstva má nový zákon také pomoci ekonomice zotavit se z pandemie koronaviru.
Zákon zvýší konkurenceschopnost
Zahraniční obchodní komory působící na Filipínách novou legislativu přivítaly s tím, že nižší kapitálové požadavky umožňují velkým i malým investorům testovat filipínský trh. Chris Nelson, výkonný ředitel Britské obchodní komory na Filipínách, uvedl, že tento zákon zlepší konkurenceschopnost Manily vůči dalším zemím jihovýchodní Asie v přilákání zahraničních investicí.
Zatímco nový zákon je svými příznivci oslavován jako podpora konkurenceschopnosti a otevírání se zahraničí, místní retailoví hráči jej považují za ohrožení své pozice a upozorňují i na negativní dopady na malé podnikatele. Místopředseda Philippine Retailers Association Roberto Claudio se obává, že místní podniky nejsou připraveny na zahraniční konkurenci a příliv zahraničních retailových obchodníků zdecimuje sektor malých a středních firem působících v maloobchodu.
Maroš Guoth, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Manile
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz