Severozápadní obchvat Zákup je hotový, v Libereckém kraji díky evropským penězům dál pokračují rekonstrukce silnic a další letos začnou
Sotva v Zákupech dokončili severozápadní obchvat města, již plánují jeho další část. Mimoto se nyní pracuje také na silnicích druhých tříd z Mimoně na hranice kraje, mezi Českou Lípou a Dobranovem a v plánu jsou například rekonstrukce silnice druhé třídy z Benešova u Semil na křižovatku se státní silnicí číslo 14 či silnice třetí třídy z Dolní Světlé na Ještěd. To vše také díky evropským penězům.
Celková hodnota projektu severozápadního obchvatu Zákup činila 53,2 milionu korun s DPH. „Předpokládaná výše dotace je 42,8 milionu, přičemž již máme proplaceno 39,4 milionu korun,“ sdělil Jiří Ulvr, radní pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova
Nový obchvat odvádí dopravu z města, díky čemuž nejenže je v centru klidněji, ale zlepšilo se i životní prostředí. „Obchvat umožňuje bezpečnější a rychlejší propojení krajských silnic číslo II/262 a II/268,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy. Na stavbě se společně podílely Evropská unie, Česká republika, Liberecký kraj i město Zákupy. „Je to další z ukázek dobré spolupráce obcí s krajem při přípravě dopravních staveb, které jsou důležité pro jejich obyvatele,“ poznamenal hejtman Martin Půta.
O obchvat usilovali v Zákupech přes deset let. „Jeho projektová příprava byla náročná, dokonce jsme museli přistoupit k vyvlastnění pozemků. Rozhodujícím faktorem bylo rozhodnutí Libereckého kraje vstoupit do celého projektu jako investor, podařilo se uspět s žádostí o dotaci a stavba mohla začít,“ uvedl starosta Zákup Radek Lípa.
Pro centrum města Zákupy, památkovou zónu a obyvatele přilehlých ulic bylo několik desítek projíždějících kamionů denně výraznou zátěží. „Za každé auto, každý kamion, který na obchvatu potkám, jsem rád a říkám si, že kdyby nebyl obchvat, jel by městem. V tuto chvíli začínáme připravovat podklady pro další etapu obchvatu, která odkloní transitní dopravu z dalších zastavěných ulic města,“ svěřil se starosta.
V minulém roce byly i díky podpoře z Integrovaného regionálního operačního programu neboli IROP dokončeny rekonstrukce průtahu Oldřichovem v Hájích, první etapa silnice číslo III/2784 z Horního Hanychova do Světlé pod Ještědem, silnice číslo II/290 Sklenařice – Vysoké nad Jizerou a silnice číslo II/270 z Doks do Dubé.
Letos pokračují práce na silnici číslo II/268 Mimoň – hranice Libereckého kraje, silnici číslo II/262 z České Lípy do Dobranova či silnici číslo III/27246 v Křižanech po křižovatku se silnicí III/2784.
V tomto roce také začnou poslední stavební akce podpořené z IROP v programovém období 2014-2020, a to první etapa rekonstrukce silnice číslo II/292 vedoucí z Benešova u Semil na křižovatku se státovkou číslo I/14, druhá etapa práce na silnici číslo II/268 z Mimoně na hranici Libereckého kraje a druhá fáze rekonstrukce horské silnice číslo III/2784 ze Světlé pod Ještědem do Horního Hanychova.
Jan Mikulička, odborný zaměstnanec vztahů s veřejností
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz