mdcr.cz (MD ČR)
Přeprava  |  14.02.2022 16:27:41

Dopravní spojení mezi ČR a Slovenskem patří mezi naše priority, řekl ministr v Bratislavě

Ministr dopravy Martin Kupka se v pondělí vydal na svou první zahraniční cestu, která nemohla mířit nikam jinam než na Slovensko. Po společné cestě vlakem z hranic obou republik se v Bratislavě setkal se svým protějškem, ministrem dopravy a výstavby Andrejem Doležalem. Pozornost věnovali spolupráci v oblasti rychlé železnice, silnic i kooperaci v rámci Evropy.
Dopravní spojení mezi ČR a Slovenskem patří mezi naše priority, řekl ministr v Bratislavě
„S panem ministrem Doležalem jsme podrobně projednali otázku výstavby vysokorychlostních tratí, kdy jsme se shodli na tom, že je to náš společný strategický zájem, k jehož realizaci chceme vytvořit dobré podmínky, včetně těch legislativních,“ hodnotí jednání ministr Kupka.
Společný projekt VRT Budapešť – Bratislava – BrnoOstravaKatovice – Varšava bude totiž úspěšný pouze tehdy, když na sebe budou jednotlivé úseky na hranicích logicky navazovat. Podstatná je rovněž synchronizace plánování, přípravy a výstavby, a to zejména přeshraničních úseků.

Oba ministři proto debatovali o návrhu vedení vysokorychlostních úseků, zejména pak o napojení VRT ze slovenské strany u Lanžhota a o jejím pokračování nejprve kolem obce Kúty, následně k Bratislavě a dále k hranicím s Maďarskem. Řeč přišla také na úpravy železničního uzlu Bratislava.

Mezi další důležitá témata diskutovaná v Bratislavě patřila silniční doprava. Zde je klíčové propojení D49/R6 Hulín – Púchov či D48/I/11 – R5/D3 Frýdek-MístekJablunkovŽilina. Ministr Kupka zdůraznil, že počáteční úsek dálnice D49 HulínFryšták je zařazen mezi hlavní priority ČR. Česká republika také podporuje zkvalitnění silnic I/68 a I/11 s návazností na slovenský úsek I/11 Svrčinovec – státní hranice.

Martin Kupka a jeho slovenský protějšek rozebírali rovněž spolupráci na mezinárodní úrovni. Českou republiku totiž čeká předsednictví v Radě EU, Slovensko pak bude předsedat Visegrádské skupině a Slavkovské platformě. Mezi české priority patří hlavně rozvoj VRT, zkvalitňování infrastruktury či revize unijní politiky v oblasti transevropských dopravních sítí.

Dnešní schůzka byla důležitá i z toho důvodu, že pomohla obnovit aktivity přerušené pandemií covidu-19. Poslední tradiční dvoustranné jednání českého a slovenského ministra dopravy se totiž konalo v září 2018 na společném zasedání obou vlád v Košicích. V rámci V4 se pak poslední setkání uskutečnilo v květnu 2019 v Bratislavě.



K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688