Modernizace železnice na pomezí středních a jižních Čech jde do finále
Už na přelomu června a července se rozjedou první vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi na hranici Středočeského a Jihočeského kraje. Převážná část z přibližně dvacetikilometrového úseku povede po nové přeložce, která umožní zvýšení rychlosti vlaků až na 200 km/h a zajistí vyšší kapacitu dopravní infrastruktury i vyšší plynulost železniční dopravy. V pátek 4. února si stavbu prohlédl ministr dopravy Martin Kupka.
„Tato modernizace je velmi důležitá, neboť zvýší kapacitu a zajistí také vyšší plynulost železniční dopravy. Díky tomu by vlaky mohly přilákat nové cestující. Dobrá dopravní síť má navíc celou řadu pozitivních dopadů do ekonomiky země a také do kvality života lidí,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
„Díky novostavbě trati a zvýšení maximální rychlosti vlaků až na 200 km/h se opět o něco zkrátí jízdní doba vlaků mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Posílí se také konkurenceschopnost železniční dopravy oproti dopravě silniční,“ navázal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Nová trať se dostaví během tříměsíční výluky
Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku začne v září, kdy dojde k zahájení zkušebního provozu. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 km/h. Po zavedení výhradního provozu ETCS zde budou moci vlaky s naklápěcí skříní jezdit rychlostí až 200 km/h, běžné soupravy pak maximálně 170 km/h.
V současné době se pracuje zejména na železničním svršku, dokončení nových mostních objektů a tunelů i instalaci potřebné technologie. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 3 966 814 703 Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je firma OHLA ŽS.
Vlaky se letos rozjedou i po nové trati u Soběslavi
Zahájení jednokolejného provozu po nové přeložce se předpokládá na počátku letošního září, na konci listopadu bude možné jezdit po obou kolejích. Nová trať bude dlouhá 8,8 kilometru, plánovaná rychlost zde bude 200 km/h. Mezi nejvýznamnější objekty stavby patří Zvěrotický tunel, estakáda přes údolí Černovického potoka, estakáda přes Kamenný rybník a přeložka silnice II/135. V rámci stavby bude zřízena nová zastávka Myslkovice.
Celkové investiční náklady akce činí 4,8 miliardy Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 1 511 088 992 Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem je společnost Soběslav – Doubí tvořená firmami STRABAG Rail, EUROVIA CS a METROSTAV.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz