mdcr.cz (MD ČR)
Přeprava  |  28.12.2021 12:04:35

Již v příštím roce se cestující dočkají plně zmodernizované trati mezi Smíchovem a Černošicemi

Navýšení traťové rychlosti až na 140 km/h, kompletní rekonstrukce stanice Praha – Radotín a výstavba dalšího čtyřkolejného úseku. To jsou jen některé z přínosů stavby modernizace tratě Praha-Smíchov – Praha-Černošice. Hotovo bude na konci roku 2022. Oznámil to ministr dopravy Martin Kupka při kontrolním dni na stavbě.
Již v příštím roce se cestující dočkají plně zmodernizované trati mezi Smíchovem a Černošicemi

„Modernizace by měla výrazně přispět k tomu, aby se po železnici dostalo do Prahy a z ní více lidí, protože po dokončení celého úseku mezi Smíchovem a Berounem by tu ve špičkových časech měl být takt až 10 minut, což bude pro cestující pozitivní posun,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka na kontrolním dni.

Aktuálně probíhají práce na železničním spodku 1. koleje v úseku odbočka Barrandov – Praha-Radotín a na 3. koleji v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba opěrné stěny a podchodu. Ve stanici Praha-Radotín se pak dokončují práce na nástupišti a podchodu pro cestující. Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli, výstavba technologického objektu v Malé Chuchli a realizace kabelových tras v rámci celé stavby.

Trať se modernizuje ve stávající stopě, projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci stanice Praha-Radotín, kde je zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření zrušen. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji. V metropoli tak vznikne další čtyřkolejný úsek, nyní je čtyřkolejný úsek od Vinohradských tunelů po Hostivař.

Na stavbu budou navazovat i další investiční akce jako například rekonstrukce stanice Praha-Smíchov (od roku 2022), optimalizace trati Černošice – odbočka Berounka (květen 2024) nebo optimalizace úseku KarlštejnBeroun (srpen 2022).
Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice se nachází na III. železničním koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu. Modernizovaný úsek plní významnou roli v dálkové i příměstské dopravě.

Realizace: srpen 2019 – prosinec 2022
Celkové investiční náklady: 3,6 miliardy , spolufinancování z CEF (Nástroj pro propojení Evropy)

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688