„Český“ pivovar v palestině rozšiřuje výrobu
V Palestině v současnosti fungují tři rodinné pivovary, které svojí produkcí zásobují především lokální a částečně také izraelský trh. Část pivní produkce se jim pak daří vyvážet i do vzdálenějšího zahraničí. Patří mezi ně také rodinný pivovar Shepherds, který nese výraznou českou stopu.
Foto: Styčný úřad ČR v Ramalláhu
Palestinské pivovary si zakládají na dodržování přísných standardů, ale vyznačují se i chutí experimentovat a zkoušet nové přístupy, ať už se jedná o adaptace úspěšných zahraničních druhů piva nebo o využití lokálních surovin.
Rodinný pivovar Shepherds založili tři bratři v palestinském městečku Birzeit v roce 2015. Od té doby se úspěšně etabloval na místním trhu, jeho pivo je možné ochutnat v některých izraelských restauracích, a daří se mu vyvážet i do Latinské Ameriky, z Evropy potom do Velké Británie.
ČESKÉ STOPY
Pivovar nese výraznou českou stopu, už při jeho založení majitelé část vybavení pořídili v České republice – konkrétně například stáčecí linku od firmy Raveco nebo výčepní zařízení od firmy Lindr. Při výrobě používají kromě jiného i české suroviny, z žateckého chmele vyrábí vlajkovou loď pivovaru, světlý ležák českého typu. Z České republiky dováží také slad. Zajímavostí při výrobě světlého ležáku je úprava tvrdosti vody na úroveň odpovídající vodě v Plzni. Kromě světlého ležáku zahrnuje stálá produkce například polotmavý ležák nebo stout, ale vyrábí také sezónní piva, nejnověji i vánoční ležák. Roční výstav pivovaru činí okolo jednoho milionu litrů.
ROZŠÍŘENÍ VÝROBY
Nyní se majitelé pivovaru rozhodli udělat významný krok k dalšímu rozvoji firmy – v plánu je rozšířit výrobu také na nealkoholické nápoje. Poblíž pivovaru proto staví novou výrobní halu, která by měla být dokončena v nejbližších měsících. Výroba bude od pivovaru oddělená a nealkoholické nápoje se budou prodávat pod novou značkou, cílí totiž na většinovou muslimskou populaci, která by mohla jakékoli spojení s výrobou alkoholických nápojů vnímat negativně. Vyrábět se zde budou limonády, ledové čaje nebo džusy určené primárně pro palestinský trh.
Nealkoholickými nápoji míří firma na mnohem širší spektrum zákazníků, čemuž odpovídá i plánovaný objem výroby, který by měl být až dvanáctkrát větší než u piva – denně by z výrobní linky mělo sjet deset až dvacet tisíc lahví. To vyžaduje i mnohem větší automatizaci, než tomu je nyní v pivovaru, kde je možné vzhledem k menším objemům část procesu výroby a balení provádět ručně. Otevírá se tím příležitost i pro české firmy, které by mohly část potřebného vybavení dodat.
Anna Morávková, ekonomická diplomatka, Styčný úřad ČR v Ramalláhu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz