Ředitelství
silnic a
dálnic dnes zprovozňuje dva úseky
dálnice D11 mezi Hradcem Králové, Smiřicemi a Jaroměří. Nové dálniční úseky odvedou veškerou tranzitní
dopravu z kapacitně již nedostačujících
silnic I/11,
I/33 a
I/37. Díky tomu dojde v okolních obcích k poklesu hlukové zátěže, imisí z
dopravy a výrazně se sníží také riziko dopravních nehod.
„Dnešní zprovoznění více než 22 kilometrů dálnice D11 je výrazným posunem pro dokončení důležitého dálničního spojení České republiky s Polskem u obce Královec, kde se naše D11 napojí na polskou rychlostní silnici S3. Zhotoviteli děkuji za zvýšenou efektivitu a pracovní nasazení, kdy se podařilo stavbu mezi Hradcem Králové a Smiřicemi o půl roku urychlit a dnes tak díky tomu můžeme zprovoznit oba dva dálniční úseky současně, což je zásadní přínos pro plynulost a tedy i bezpečnost provozu. Šířkově nedostačující a přetížené silnice I. třídy dnes nahrazuje kapacitní a směrově rozdělená komunikace. Odstraněna jsou nehodová místa, neboť z trasy mizí úrovňová křížení s ostatními komunikacemi. Výrazně se tím snižuje riziko dopravních nehod. Zásadní přínos má dálnice samozřejmě také pro obyvatele všech okolních měst a obcí, kteří se mohou těšit na výrazný pokles dopravní zátěže. Důležité je nyní dálnici D11 dostavět až na hranice. V intenzivní přípravě jsou proto i zbývající dva úseky. Na stavbu mezi Trutnovem a státní hranicí již probíhají výkupy pozemků, se zahájením výstavby počítáme v roce 2023. Na úsek mezi Jaroměří a Trutnovem jsme aktuálně získali územní rozhodnutí a chystáme se tedy zahájit majetkoprávní přípravu,“ uvedl při zprovoznění nových
staveb generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
V rámci výstavby obou dálničních úseků bylo vybudováno 28 mostů, 4 mimoúrovňové křižovatky a 10 protihlukových stěn o celkové délce téměř 8 kilometrů.
Dálnice D11 je součástí české páteřní sítě, která propojuje naše hlavní město s Hradcem Králové a do budoucna i s
Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru
Paříž – Moskva, který spojuje západní a východní
Evropu.
Hlavní trasa:
- délka: 15,2 km
- kategorie: D 27,5/120
- počet stavebních objektů: 139
Termín realizace: 2018–2021
Hlavní trasa:
- délka: 7,2 km
- kategorie: D 27,5/120
- počet stavebních objektů: 93
Zhotovitel: PORR a. s., PORR Bau GmbH s.
r. o.
Termín realizace: 2018–2021
Zdroj: ŘSD