Česká pošta začala měřit zákaznické zkušenosti
V pondělí 6. 12. 2021 spustila Česká pošta pilotní měření zákaznické zkušenosti. Projekt bude probíhat po dobu 3 měsíců. Měření pro Poštu zajistí vítěz veřejné zakázky česká společnost found missing, s.r.o., a její nizozemský partner Directness B.V., a to skrze jejich software CustomerGauge.
Cílem této části projektu je podívat se na procesy produktů Balík Do ruky, Balík Na poštu, Balík Do balíkovny a Balík Komplet z pohledu zákazníka, identifikovat, kde nastávají problémy a najít řešení. Na 12 poštách a 3 depech v Praze, Liberci a Berouně bude Pošta tyto informace u zmiňovaných služeb sbírat tři měsíce. Vždy po využití vybrané služby osloví Česká pošta klienta unikátní sadou otázek prostřednictvím e-mailového šetření.
Zákaznickou zkušenost bude podnik měřit metodikou NPS (Net Promoter Score), což je mezinárodně uznávaná metodika, která umožní porovnávat se s různými společnostmi napříč trhy. Projekt záměrně zjišťuje míru zákaznické zkušenosti nikoli spokojenosti, protože zákazník může být spokojený, ale jsou místa, kde jeho zkušenost s Poštou může být různá. Jde o běžné dotazování řady společností na trhu, které jsou orientované na zlepšování zákaznického zážitku.
Adresáti budou kontaktováni s dotazem na daný produkt jen jednou za 30 dní, aby nedocházelo k jejich zahlcení spamy. Dotazy obdrží e-mailem v pracovní den následující po dni obdržení balíku a na stupnici od 0 (určitě ne) po 10 (určitě ano) budou odpovídat na jednu otázku „Doporučil (-a) byste naše služby svým přátelům a známým?“ a následně toto hodnocení během několika vteřin budou moci přiřadit podle relevance. Ten, kdo dostal Balík Do ruky od doručovatele tedy nebude dotazován na zkušenosti s pobočkou a toho co měl Balík Na poštu na zkušenosti s doručovatelem.
Příští rok by Česká pošta chtěla průzkum zákaznické zkušenosti rozšířit na všechny procesy a vztahy se zákazníky. Díky tomu bude moci produkty a služby zlepšit i z pohledu veřejnosti. Projekt navíc Poště umožní dlouhodobě získávat data, sledovat vývoj v čase a reagovat na současné trendy. Také pomůže konfrontovat a srovnat služby v kontextu nejen národní, ale i na evropské a světové úrovni.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz