S pandemií COVID-19 pomáhá už 236 vojáků, armáda znovu zprovoznila call centra na pomoc hygienám
Nejedná se o zdravotnický personál, jedná se o vojáky na pomocné práce. Podle toho, v jakých zařízeních pracují, pomáhají s polohováním pacientů, asistují jim při osobní hygieně či při jídle. V sociálních zařízeních kromě pomocných prací u klientů pomáhají také s úklidem nebo s provozními pracemi.
Zkušenosti z minulé vlny
Podle generála Václava Vlčka, náčelníka štábu Velitelství pro operace, který je členem ICŘT (Integrovaného centrálního řídicího týmu), je systém nastavený už z předchozí vlny. Nemocnice vyhodnotí situaci jako krizovou, obrátí se na krizový štáb kraje, kde stav zhodnotí. Pokud nelze pomoci v rámci kraje, putuje žádost na Ústřední krizový štáb, který ji schválí a předává armádě k zabezpečení. Hlavní sestra Ministerstva obrany do zařízení zavolá a zeptá se na konkrétní požadavky. „Od prvotního požadavku za dva až tři dny už vojáci tam, kde jsou potřeba, pomáhají,“ sdělil Vlček.
Na dvacetitisícové počty nakažených se armáda připravovala už s předstihem. „My jsme z toho vycházeli, asi tři týdny zpátky jsme provedli rezervaci sil u pozemních, vzdušných sil a u Vojenské policie,“ potvrdil.
Nasazovaní vojáci jsou očkovaní i předem otestovaní
Útvary, které se chystají na zahraniční operace nebo jsou v pohotovostních systémech NATO či EU, pokračují ve výcviku a nasazení v krajích se jich netýká. Podle Vlčka nyní pomáhají primárně ty, které neměly plánovaný výcvik a byly k dispozici v podstatě okamžitě. „Do nemocnic a sociálních zařízení také nasazujeme pouze očkované vojáky, kteří jsou předem testováni na covid,“ zdůraznil Vlček.
Call centra vyřídí přes 700 hovorů denně
Kromě pomoci v nemocnicích a sociálních zařízeních armáda opět zprovoznila čtyři call centra (Tábor, Lipník, Praha, Opava), která pomáhají hygienám s trasováním nakažených. Nasazeno je zde dalších 85 vojáků z 53. pluku průzkumu a elektronického boje Opava, Posádkového velitelství Praha a centra nasaditelných systémů AKIS Lipník nad Bečvou.
Call centra v Opavě a Táboře provozuje 53. pluk průzkumu a elektronického boje. „Ve dvou osmihodinových směnách, sedm dní v týdnu se v call centru už měsíc pravidelně střídá více než šedesát příslušníků opavské posádky,“ říká major Vít Knapek, náčelník oddělení komunikačních a informačních systémů opavského pluku a v současné době vedoucí opavského call centra.
Do dnešního dne vojáci v obou městech vyřídili přes 16 tisíc hovorů, denně jich zvládnou přes sedm set. Většina vojáků má podle Knapka s prací operátorů zkušenosti už z předchozí vlny. „Už to trvá poměrně dlouhou dobu a lidé jsou pochopitelně unaveni, snažíme se však zachovávat nejen profesionální, ale i lidský přístup, a pokud je ochota a porozumění na obou stranách, jsou emočně vypjaté situace zastoupeny jen minimálně,“ prozrazuje jeden z operátorů call centra z 53. pluku průzkumu a elektronického boje.
]]>Poslední zprávy z rubriky Armáda:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz