Ranní okénko - Německá spotřebitelská důvěra se snižuje
Prosincová edice průzkumu spotřebitelské důvěry ze sousedního Německa přinesla výraznější zhoršení, než se očekávalo. Zatímco trh po listopadovém 1,0 bodu vyhlížel pokles na -1,0, skutečnost byla nakonec ještě o šest desetin bodu horší. Narůstající skepse mezi německými spotřebiteli není v kontextu zhoršující se epidemické situace nikterak překvapivá a zkušenost z přechozích pandemických vln ukazuje, že zde existuje prostor pro další pokles. Během první vlny v roce 2020 index dosáhl až -23 bodů, při té z jara roku 2021 pak -15,5 bodu.
Autor: David Vagenknecht, analytik
Editor: Lenka Kalivodová, analytička
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz