plzen.eu (Plzeň)
Z regionů  |  19.11.2021 00:00:00

Plzeň: Na nové koleje v Plaské ulici se vrátí tramvaje

foto: E. Kriegerová

foto: E. Kriegerová

Od pátku 19. listopadu se na tramvajovou trať v Plaské ulici v Plzni vrací běžný provoz linky číslo 1 ze Slovan do Bolevce. Cestující v úseku Bolevecká náves – Bolevec se tak do všech stanic dostanou tramvajemi již bez přestupování. První etapa náročné rekonstrukce tak končí, na jaře bude stavba dokončena položením zeleného zákrytu kolejiště.

Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990. Nyní prošla rekonstrukcí, která byla za dobu své existence tou největší. „Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než 30 let staré kolejnice i jejich uložení za nové. Na novou tramvajovou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Podle jeho slov se tak po krátkém úseku na Slovanské aleji i zde Plzeňané dočkají dalšího zeleného tramvajového pásu. „Ten zde ale bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků. Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního nádraží,“ dodal. S osazením suchomilných rozchodníků se má snížit prašnost a hlučnost na této části tratě.

V přímém úseku tratě byl snesen stávající kolejový rošt a byly odtěženy konstrukční vrstvy. Poté bylo zhotoveno nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt. Na jaře roku 2022 pak proběhne během pětidenní výluky finální zpevnění štěrkového lože. Kolejnice budou obloženy dílci z recyklované pryže, které společně se zeleným zákrytem pomohou k omezení hluku a přenosu vibrací z provozu tramvajové tratě. Již za provozu tramvají proběhne pokládka vodozádržné vrstvy pro ozelenění a samotného zeleného pásu z rozchodníků.

foto: E. Kriegerová

Výluka na trati do Bolevce byla zahájena 20. srpna a běžný provoz tramvají s pasažéry začne ráno 19. listopadu 2021. Cestující se tak do všech stanic dostanou tramvajemi bez přestupování na autobusy náhradní dopravy. Z důvodu testování se tramvaje na trať vydaly již v úterý 16. listopadu, v tomto případě ovšem bez cestujících.

Část opravované dvoukolejné tramvajové trati, má asi 850 metrů a nezahrnuje krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který prošel obnovou před nedávnem, a vlastní obratiště na konečné tramvaje číslo 1 v Bolevci.

Text: Eva Barborková

Zveřejněno: 19. 11. 2021, Adriana Jarošová

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688