Lidé berou autobazary útokem
Dvouciferný nárůst poptávky po ojetých automobilech potvrzuje společnost Home Credit, která se zabývá poskytováním úvěrů na financování ojetých vozů. Ve třetím čtvrtletí letošního roku vzrostl jak objem celkového financování, tak průměrná cena vozu financovaného úvěrem.
„Ve třetím čtvrtletí letošního roku jsme půjčili na nákup ojetých automobilů o 12 % více než ve stejném období loňského roku. Zaznamenali jsme také nárůst průměrné nákupní ceny financované úvěrem, meziročně o 18 %,“ uvádí ředitel divize Auto business společnosti Home Credit, Luboš Ondrůj.
Výrazný zájem o ojetá vozidla potvrzuje i jeden z partnerů společnosti Home Credit, Auto Esa. „Ve třetím čtvrtletí jsme meziročně zaznamenali 40% nárůst poptávky, a to napříč všemi kategoriemi. Největší zájem je o SUV vozidla v cenové relaci nad 600 000 Kč. Zajímavostí určitě je výrazný přesun nákupů ojetých aut do online prostředí. Přes webové stránky letos vybíralo vozy o 55 % zákazníků více než v roce 2020, což se promítlo do celkového nárůstu webových poptávek o 33 %,“ uvádí Filip Kučera z Auto Esa.
Luboš Ondrůj potvrzuje trend, že lidé berou autobazary útokem a dodává: „Vzhledem k tomu, že nejsou nová auta, přirozeně se tak přibrzdil přesun vozů do autobazarů. Důvodů je hned několik, firmy jednak neuvolňují své flotily pro bazary, lidé ale také nepostupují bazarům své starší vozy, protože je nenahrazují novými a zbrzdil se rovněž přísun aut z operativních leasingů. Nejvíce jdou na odbyt zánovní vozy, to znamená stáří automobilu je do dvou let a pohybují se ve vyšší cenové relaci.“
Nastupující zájem o elektromobilitu se v bazarech zatím významně neprojevuje. „V bazarech je nabídka elektromobilů sice vyšší než dřív, ale poptávka tomu neodpovídá. Tyto vozy jsou příliš drahé a zákazníci vnímají nevýhodu v podobě nedostatku dobíjecích stanic na trhu, lidé tedy preferují při nákupu ojetin benzínové a naftové vozy,“ uzavírá Ondrůj.
Společnost Home Credit a. s. , Společnost Home Credit a.s. byla založena v roce 1997 a dnes je součástí globální fintech skupiny, která ve svém oboru patří k největším na světě. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2020 úvěry v celkové výši 10,4 miliard Kč.
Skupina PPF investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Svůj růst staví na rozvíjení tradičních i nových odvětví, budování moderní infrastruktury, digitální ekonomiky a propojení českého talentu a schopností s globálními příležitostmi. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 40,3 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 80 000 lidí (k 30. 6. 2021). Daně z příjmu hradí společnosti ze skupiny PPF v každé z 24 zemí, kde podnikají a tvoří zisk.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Jak vybrat správný rekvalifikační kurz: Průvodce pro začátečníky
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz