Zástupci mexických cestovních kanceláří objevovali krásy Česka
Přes 40 zástupců mexických cestovních kanceláří strávilo týden v Česku. Cílem mise, která proběhla v rámci projektu ekonomické diplomacie MZV (PROPED) bylo zvednout zájem latinskoamerických turistů o cesty do Česka.
Ilustrační foto Shutterstock
Zástupci mexických cestovních kanceláří měli během pobytu v ČR možnost poznat turistickou nabídku tak, jak je připravena pro zahraniční turisty. Navštívili několik krajů a navázali přímé kontakty s místními destinačními specialisty, kteří okruhy sestavují, ale i se zástupci regionů a jednotlivých poskytovatelů turistických služeb.
Mexiko je v rámci Latinské Ameriky jedním z nejvýznamnějších trhů s ohledem na turismus směřující do Česka. Mexičané, kteří mají očkování proti covid-19, mají navíc stále možnost do Česka cestovat. Jakkoliv je Praha již i v Latinské Americe fenoménem a je součástí standardních středoevropských okruhů, mimopražské regiony jsou zatím málo známé. Pokud už jsou navštěvované, pak nejčastěji ve formě jednodenních výletů z hlavního města bez přenocování. Cílem projektu proto bylo vedle nastartování povědomí o možnosti cestovat do České republiky také rozšíření tras zájezdů o regionální turistické cíle Čech a Moravy, které mohou nabídnout i plnohodnotný několikadenní okruh. Projekt se tak snaží představením nových destinací využít potenciál cestovního ruchu pro udržitelný rozvoj regionů. Cestovní ruch je totiž důležitou součástí podpory rozvoje krajů, vytváří nová pracovní místa a stimuluje i přidružené oblasti, jako je kulturní a společenský ruch. Do projektu se proto kromě spoluorganizátora akce – agentury CzechTourism – zapojili i jednotlivé kraje ČR, místní destinační managementy i regionální hoteliéři a restauratéři.
Součástí incomingové mise byla i návštěva regionů. Foto MZV/CzechTourism
Mise zástupců mexických cestovních kanceláří je jednou z cest, jak dostat český turistický ruch zpět na nohy. Málokterý sektor zasáhla pandemie koronaviru a s ní spojená opatření tak silně jako cestovní ruch. V rámci propadu byl, i v důsledku cestovních omezení, nejcitelnější výpadek zahraniční klientely. Počet turistů z ciziny přijíždějících do Česka klesl loni meziročně o 64 %.
Zuzana Stiborová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Mexiku
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře