eRoušku využilo 1,7 milionů uživatelů, kteří pomohli ochránit své okolí
Aplikace eRouška byla ke dni 1. listopadu pozastavena a v případě potřeby může být opět aktivována. Z dlouhodobého pohledu eRouška nepřímo pomohla ke zvládání epidemie tím, že varovala více než 400 tisíc uživatelů na potenciální riziková setkání a doporučila jim pravidla bezpečného chování. Tím významně přispěla k omezení šíření nákazy a zvládáni epidemie covid-19. Po napojení na evropskou federační bránu eRouška komunikovala s obdobnými aplikacemi jiných států EU a hlídala rizikové kontakty s cizinci v ČR i v cizině.
,,Trasování v této době není jediným nástrojem ke zvládáni epidemie, kromě plošných opatření a očkování máme i další technické nástroje, vhodné pro aktuální situaci, jako jsou O-T-N (očkování, test, prodělaná nemoc) certifikáty a aplikace Tečka a čTečka. Rád bych poděkoval všem, kteří měli aplikaci eRouška ve svém mobilním zařízení a pomohli tak ochránit nejen sebe, ale i své okolí,“ doplnil ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.
Ministerstvo zdravotnictví ČR rozhodlo o pozastavení provozu aplikace od začátku listopadu 2021. Z dlouhodobého pohledu eRouška nepřímo pomohla zvládat epidemie tím, že varovala více než 400 tisíc uživatelů na potenciální riziková setkání a doporučila jim pravidla bezpečného chování. Tím významně přispěla k omezení šíření nákazy a zvládáni epidemie. Po napojení na evropskou federační bránu komunikovala s obdobnými aplikacemi jiných států EU a hlídala rizikové kontakty s cizinci. Aplikace byla společně s informační linkou 1221 technickou podporou. Formou e-mailové komunikace a na sociálních sítích od září roku 2020 do září roku 2021 podpora aplikace zpracovala pro veřejnost přes 14 700 e-mailů.
,,Od října 2020 do srpna 2021 bylo vytrasováno a následně posláno do karantény cca 1,7 miliónu rizikových kontaktů. A 400 tisíc varovaných potenciálních kontaktů bylo tedy významným doplňkem trasování,“ vysvětlil ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.
Důvodem ukončení je pokles zájmu veřejnosti. Aktivní eRouška měla k okamžiku vypnutí zhruba půl miliónu aktivních uživatelů. Informaci o nákaze do ní bohužel vkládali už jen jednotky nebo malé desítky uživatelů denně. Využívání se významně nezměnilo ani s růstem počtu nakažených v podzimních měsících. Hlavní příčinou je vyšší očkovanost podstatné části uživatelů.
Od začátku listopadu 2021 eRouška přechází do neaktivní verze. Pokud ji ponecháte nainstalovanou v telefonu, nebude běžet na pozadí a ubírat baterii a bude zabírat minimum místa v uložišti mobilního zařízení. Nasbíraná data se v telefonu smažou automaticky do dvou týdnů od vypnutí aplikace/deaktivace funkce Oznámení o kontaktu. Data můžete také kdykoliv smazat ručně.
V případě potřeby může být aplikace opět zprovozněna. Národní agentura pro komunikační a informační technologie (NAKIT) může vydat aktualizaci, která uživatelům umožní opět eRoušku aktivovat.
Odbor komunikace s veřejností
Mgr. Daniel Köppl, ředitel odboru komunikace s veřejností, tel.: 224 972 167, e-mail: tisk@mzcr.cz
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz