Pravděpodobně žádné odvětví netěžilo z tohoto přístupu k velkému množství levného
kapitálu více než
technologické.
Akcie technologických společností, které jsou poháněny inovacemi, v uplynulém desetiletí výrazně překonaly výkonnost srovnávacího
indexu S&P 500.
První rychle rostoucí
technologickou akcií s výrazným potenciálem
růstu je streamovací televizní platforma
Roku (
NASDAQ:ROKU×). Podle analytiků společnosti Cannonball Research by hodnota
Roku mohla v příštím
roce dosáhnout 650
USD za akcii. Pokud by to bylo přesné, znamenalo by to 102%
nárůst oproti hodnotě, na které
akcie uzavřely tento víkend.
Jednoznačným protivětrem pro
Roku je skutečnost, že stále méně
amerických domácností zůstává u tradičních kabelových, satelitních a telcoTV operátorů. Zpráva společnosti NScreenMedia zjistila, že v prvním čtvrtletí
roku 2021 mělo předplatné kabelové, satelitní nebo telcoTV televize o 21,3
milionu domácností méně než ve stejném čtvrtletí před čtyřmi
lety. Naopak více než 50
milionů domácností se v prvním čtvrtletí
roku 2021 obešlo bez tradiční kabelové, satelitní nebo telcoTV. Poselství diváků, kteří sledují obsah, je jasné: domnívají se, že kabelová/satelitní televize je předražená, a chtějí mít větší vliv na své možnosti sledování.
Roku se rychle stal jednou z těchto preferovaných možností streamování. Ačkoli pandemie nepochybně pomohla společnosti získat předplatitele - tj. lidé, kteří uvízli ve svých domovech, streamovali více obsahu -, šipka
Roku směřovala mnohem výše již předtím, než pandemie udeřila. I když se meziroční
růst počtu streamovacích hodin ve 2. čtvrtletí
2021 zmírnil na 19 %, průměrný příjem na uživatele (ARPU)
vzrostl oproti předchozímu čtvrtletí o 46 %.
To mě přivádí k dalšímu bodu: Inzerenti mění způsob, jakým utrácejí své peníze, a zaměřují více svého úsilí na streamovací platformy. Skutečnost, že
růst ARPU více než zdvojnásobil
růst počtu streamovacích hodin, je důkazem toho, že inzerenti jsou ochotni zaplatit více, aby oslovili rychle rostoucí uživatelskou základnu
Roku, která čítá 55,1
milionu lidí.
Nakonec cílová cena 650
USD může být v nadcházejících 12 měsících poněkud
vysoká. Ale vzhledem k tomu, že se na obzoru rýsuje závratný
růst prodejů, zní 650
dolarů jako rozumná budoucí cenová
hranice, které může
Roku dosáhnout.
PubMatic: implikovaný růst o 141 %
Když už mluvíme o digitální reklamě, další společností s vážným potenciálem
růstu jsou
akcie společnosti PubMatic (
NASDAQ:PUBM×) s malou kapitalizací v oblasti reklamních
technologií. Podle analytika společnosti
JMP Securities Andrewa Booneho by PubMatic mohl v příštím
roce dosáhnout hodnoty 64
USD za akcii. Pokud se Booneho
prognóza naplní, znamená to
růst o 141 %.
PubMatic provozuje cloudovou platformu pro programatickou reklamu na
straně prodeje, která je určena vydavatelům. Toto slovní spojení jednoduše znamená, že platforma společnosti využívá strojové algoritmy k nákupu, prodeji a optimalizaci umístění reklamy pro zobrazovací prostor svých klientů (vydavatelů).
Zajímavé by pro vás mohlo být, že platforma PubMatic inspirovaná
umělou inteligencí neprodává zobrazovací prostor svých klientů tomu, kdo nabídne nejvyšší cenu. Jejím cílem je spíše umístit před uživatele co nejlepší sdělení. Tím udržuje reklamní společnosti spokojené tím, že před uživatele umisťuje relevantní sdělení, a v konečném důsledku pomáhá dlouhodobé cenové síle svých vydavatelů.
Podobně jako u
Roku je hlavní tezí nákupu PubMaticu zrychlující se přesun reklamních
dolarů na digitální platformy. Ačkoli společnost odhaduje, že
růst digitální reklamy v celém odvětví bude do poloviny desetiletí v průměru 10 % ročně, PubMatic neustále zdvojnásobuje tempo
růstu odvětví. Zdá se, že tato lepší výkonnost souvisí se zaměřením společnosti na programatickou reklamu v propojené televizi/over-the-
top, která nabízí podstatně rychlejší
růstový potenciál než
video nebo dokonce mobilní reklama.
Třešničkou na dortu pro PubMatic je, že její klienti zůstávají u její platformy a utrácejí mnohem více. Vydavatelé, kteří se společností spolupracují alespoň
rok, utratili ve čtvrtletí končícím v červnu o 50 % více než v předchozím
roce.
I když je nepravděpodobné, že PubMatic za 12 měsíců vyletí o 141 % výše, není to nemožné, zejména vzhledem k příznivé dynamice kolem digitální reklamy.
Mercurius Pro
Mercurius Pro, o. c. p., a. s. vznikl v roce 2018 a jeho tým má bohaté zkušenosti z předchozího působení jak v českých, tak zahraničních makléřských domech, investičních bankách a dalších finančních institucích. Poskytujeme profesionální služby pro začínající, pokročilé i institucionální investory. Naší vizitkou jsou letité zkušenosti a výsledky naší práce.
Pro investory, kteří nemají velké zkušenosti, případně jsou limitováni časem, nabízíme konzultace s makléřem či pasivní přístup k investicím skrze řízená portfolia. Zkušený investor uvítá širokou paletu nástrojů FX, komoditního, finančního i akciového trhu, včetně derivátů. Lehce si tak může z naší nabídky vytvořit své široce diverzifikované portfolio. Profesionálním a korporátním investorům nabízíme produkty a podmínky upravené dle jejich požadavků.
Více informací najdete na: www.mercurius.pro