Regiojet v Polsku rozšiřuje aktivity v mezinárodní přepravě
Regiojet v Polsku rozšiřuje aktivity v mezinárodní přepravě
12.10.2021 / 16:20 | Aktualizováno: 12.10.2021 / 16:25
Úřad pro železniční dopravu (Urząd Transportu Kolejowego/UTK), který je polským státním regulátorem, oznámil 11.10.2021, že vydal souhlas se žádostí české společnosti Regiojet o provozování osobní přepravy z Varšavy přes Berlín, Brusel až do přístavního města Oostende.
Jedná se o již čtvrté mezinárodní spojení, které Regiojet hodlá provozovat v Polsku. Majitel společnosti R.Jančura se netají tím, že vnímá značné možnosti rozvoje podnikání právě na polském trhu.
Vlaky z Varšavy přes Poznaň by měly zahájit provoz na počátku léta příštího roku 2022 s tím, že má vyjíždět jedna souprava denně vždy v nočních hodinách. Polský regulátor UTK má jedinou podmínku – na polském území bude možné do vlaku pouze nastupovat, resp. na zpáteční cestě vystupovat. Neměl by tak konkurovat největší domácí železniční společnosti PKP ve vnitrostátní dopravě.
Již v prosinci 2021 se chystá Regiojet využít lyžařskou zimní sezónu a spustit vlakové spojení do rakouských Alp. Vlaky by měly jezdit z Varšavy přes Katovice, Ostravu, Břeclav a Vídeň až do Brenneru třikrát týdně (úterý, pátek a neděle) od 12.12.2021 do poloviny dubna – v závislosti na sněhových podmínkách. Ve vlaku budou lůžkové vozy i místa k sezení a bude připraveno vždy 6 – 13 vagónů tažených lokomotivami Siemens Vectron nebo Bombardier-Traxx. Pro nástup a výstup budou na území Polska platit stejné podmínky jako u spoje do Berlína a Bruselu.
Od května 2022 plánuje Regiojet letní vlaky z Polska k Jadranu. R.Jančura by tak chtěl navázat na úspěšný projekt vlakových spojů z Prahy do Chorvatska. Vlak by měly vyjíždět z Katovic přes Ostravu, Břeclav a Vídeň do Splitu a Rijeky v Chorvatsku. Spoje by byly zajišťovány třikrát týdně (úterý, pátek a neděle) s výjezdem v 16.28 z Katovic a příjezdem následující den ve 12.21 do Splitu, resp. 8.36 do Rijeky.
Regiojet má rovněž souhlas UTK s provozem vlaků z Prahy přes Ostravu, Krakov a Przemyśl do ukrajinského Lvova. Protikovidová opatření však zastavila spuštění tohoto spoje, protože znemožňují přejezd vlaku z Polska na ukrajinské území. Společnost deklaruje, že je připravena spojení zahájit ve chvíli, kdy toto opatření bude odvoláno.
Vedení firmy je přesvědčeno o tom, že všechny plány na polském trhu jsou reálné a velmi perspektivní. Regiojet má k dispozici 300 vagónů a 38 lokomotiv, z toho řadu multisystémových umožňujících mezinárodní provoz - 15 TRAXX MS3 a 6 TRAXX MS2 od firmy Bombardier/Alstom a 8 Siemens Vectron.
Regiojet rovněž připravuje žádosti o souhlas s vnitrostátním provozem na tratích Varšava-Vratislav a Varšava-Krakov, resp. Varšava-Trojměstí (Gdaňsk-Gdyně-Sopoty).
Zpracoval: Jan Tomášek, obchodně ekonomický úsek Velvyslanectví ČR ve Varšavě
Poslední zprávy z rubriky Přeprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz