Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Obchod a služby  |  21.09.2021 14:22:08

Studie Visa: 1 z 5 Čechů nenakoupí on-line, pokud obchod nenabízí možnost jejich oblíbeného způsobu platby

Nový průzkum společnosti Visa od firmy Ipsos [1] , který zjišťoval měnící se platební návyky zákazníků ve střední a východní Evropě [2] včetně Čechů, poukázal na řadu nových trendů ve vzorcích a chování při nakupování na internetu. Výzkum se zabývá měnícími se návyky spotřebitelů, a to zejména napříč digitálními kanály, aby prodejcům a obchodníkům pomohl s nastavením ideální strategie. Průzkum vyzdvihává následující klíčové trendy:

Více než dvě třetiny českých spotřebitelů dnes běžně nakupují on-line

V celé Evropě roste poptávka po bezkontaktních, mobilních a on-line platbách a jinak tomu není ani v České republice. Více než dvě třetiny českých spotřebitelů (69 procent) nakupují na internetu alespoň každý měsíc, 25 procent tak činí jednou za dva týdny a 14 procent nakupuje on-line každý týden. Internetové platby se největší popularitě těší mezi mladými lidmi (18-34 let), zatímco platbu na dobírku upřednostňují zejména lidé starší 50 let a z nižší příjmové skupiny.

Lidé, kteří často nakupují na internetu zároveň častěji volí on-line platby

Téměř 60 procent on-line nákupů v rámci českého trhu je placeno on-line, většinou platební kartou. Naopak občasní internetoví zákazníci upřednostňují platbu na dobírku či klasický bankovní převod.

Aby noví zákazníci začali nakupovat na internetu, musí e-shopům důvěřovat a mít jistotu, že jejich platby i peníze jsou v bezpečí. Visa tak vynakládá maximální úsilí na zajištění bezpečného nakupování na internetu. V rámci Evropy mělo více než 20 zemí 40procentní a vyšší nárůst v online transakcích mezi červnem 2020 a červnem 2021. V České republice šlo o 45procentní nárůst. [3]

Zkušenost s internetovým obchodem má vliv na volbu platební metody

Čím lépe lidé stránku znají, tím větší je šance, že na ní budou ochotni zaplatit on-line.

41 procent českých uživatelů internetu je flexibilních, co se plateb na internetu týče a používají vícero způsobů při on-line nákupech. 19 procent upřednostňuje pouze jeden způsob platby při nakupování na internetu a pokud ho určitý obchod nenabízí, tak nejsou ochotni tam nakoupit.

„Je naším cílem, aby spotřebitelé i prodejci měli přístup k bezpečnému digitálnímu prodeji, bez ohledu na to, kde žijí či jakým mobilním zařízením disponují. Ať už lidé upřednostňují nákupy on-line či v kamenných prodejnách, mohou si být jisti, že Visa jim poskytuje ochranu i bezpečí, aby mohli bezstarostně zaplatit,“ říká Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko.

Internetové platby (včetně platby kartou on-line) jsou nejčastěji využívány při nákupu jízdenek na MHD (87 procent), kulturních akcí (75 procent) a služeb jako pojištění či doprava (72 procent). Platbu při převzetí lidé upřednostňují při objednávání jídla (44 procent), nakupování hraček (39 procent) a elektroniky (37 procent). Faktury jsou často placeny tradičním bankovním převodem (49 procent). Zboží a služby, za které Češi nejčastěji platí on-line jsou:

  • Oblečení a obuv (56 procent internetových uživatelů koupilo takový produkt on-line v posledních šesti měsících)
  • Elektronika a doplňky (48 procent), léky (39 procent) a kosmetika (38 procent)
  • Více než 1 ze 3 Čechů si objednal jídlo on-line (36 procent) nebo pořídil nábytek či nářadí (35 procent)

Mladší generace platí on-line častěji

Průzkum jasně ukazuje, že platby na internetu jsou nejpopulárnější mezi mladými lidmi. U mileniálů, první zcela digitální generace, není divu, že upřednostňuje on-line platby v každodenním životě. Platbu při převzetí a jiné více tradiční způsoby plateb nejčastěji volí lidé starší 50 let. Hlavním důvodem pro nepoužívání karty při on-line nákupech je touha platit až při převzetí zboží.

Chytré telefony, tablety a další zařízení umožňují nové způsoby plateb, od placení přímo v aplikacích až po on-line transakce. Co se České republiky týče, nejčastěji lidé on-line nakupují na osobních počítačích či chytrých telefonech. Zajímavostí je, že řada lidí použije stolní počítač pro vyhledávání zboží, ale zaplatí za něj přes chytrý telefon (25 procent použilo telefon pro vyhledávání zboží, ale 32 procent přes něj zaplatilo).

Další platební metody už jsou na cestě

Propojená zařízení mění vše, co víme o nakupování a placení. Internetové a mobilní platby jsou pouhým začátkem. Tato nová éra plateb je z velké části poháněna mobilními technologiemi, které umožňují vytvářet inovativních způsoby placení. Dalším hnacím motorem je měnící se chování spotřebitelů, kteří stále častěji volí mobilní technologie při placení, přijímání plateb i spravování vlastních financí. Se stoupající popularitou nakupování na internetu přichází Visa s novými technologiemi jako Click to Pay, které bezpečně hlídá zákazníkovy platební údaje, aby při příštím nákupu na stejné stránce mohli zaplatit jedním kliknutím.


Visa Inc. (NYSE: V) je světovou jedničkou v oblasti digitálních plateb. Naším posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, umožňující jednotlivcům, podnikům a ekonomikám prosperovat. Naše vyspělá globální procesingová síť, VisaNet, umožňuje bezpečný a spolehlivý průběh plateb po celém světě a dokáže zpracovat více než 65 tisíc transakcí za sekundu. Soustavné zaměření společnosti na inovace je katalyzátorem rychlého růstu connected commerce a hnací silou v cestě za bezhotovostní budoucností pro každého a na jakémkoli místě. V době, kdy svět přechází z analogového systému na digitální, společnost Visa paralelně digitalizuje vlastní značku, produkty a procesingovou síť tak, aby formovala budoucnost placení v digitálním světě. 

[1] Průzkum agentury Ipsos pro společnost Visa. Vzorek: 1000 respondentů v každé zemi (celkem 4000 respondentů)

[2] Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Polsko

[3] Visa data (srpen 2021)



K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:

Út 10:20  Otevírací doba poboček v období Velikonoc Ceskaposta.cz (Česká pošta)
Út   7:49  Velikonoce 2024: kdy je volno, prázdniny a jak jsou otevřené obchody Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
11.03.2024  Vítězem únorového kola Visa Czech Top Shop je první pobočka drogerie Hebe VISA Czech Top Shop (VISA Czech Top Shop)






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688