Volební leták není reklamou
Česká pošta jako logistická firma na základě uzavřených smluv či objednávek roznáší do domovních schránek volební materiály politických uskupení, stran a hnutí.
Materiály jsou doručovány i do schránek, které mají viditelné označení Nevhazovat reklamu. Podle zákona o regulaci reklamy se v případě materiálů politických subjektů nejedná o materiály reklamní, ale o informační. Na jejich šíření je dán veřejný zájem podobně jako u informací od státních institucí, jakou jsou např. radniční či obecní zpravodaje. Jedná se o neadresní zásilky, které nejsou určené konkrétnímu adresátovi.
Z pohledu České pošty se jedná o variantu služby Roznáška informačních materiálů. Dle obchodních podmínek služby je Česká pošta povinna tyto materiály doručit do všech domovních schránek, dodávacích schrán nebo P. O. Boxů. Tedy i do schránek odpíračů reklamy.
Česká pošta není zodpovědná za obsah volebních materiálů. Ke všem zakázkám přistupuje stejně bez jakýchkoli preferencí. V současné době probíhají zvýšené interní kontroly na správnost doručení objednaných volebních materiálů. Česká pošta je v předvolebním čase pouze oním pověstným pošťákem, nikoli aktivním hybatelem dění.
Hlasovací lístky
Obálky s hlasovacími lístky jsou standardními adresními poštovními zásilkami. Jsou doručovány na adresu adresáta označeného odesílatelem formou obyčejné zásilky. Pokud se obec rozhodne distribuovat hlasovací lístky vlastními silami, nemá Česká pošta s jejich roznosem nic společného.
PODCAST:
16. 9. 2021 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 236kB)
Poslední zprávy z rubriky Volby:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz