Mototechna letos již prodala přes 8 000 zánovních aut, o 13% více než vloni
Je tomu již devět let, co se skupina AURES Holdings rozhodla obnovit značku Mototechna pro prodej zánovních vozů. Od roku 2012 prodala v České republice a na Slovensku již 78 300 těchto automobilů, a to především díky tomu, že jsou ihned k dispozici a až o 40 % levnější než auta nová. Letos jen za prvních osm měsíců roku prodala přes 8 000 zánovních vozů, což je o 13 % více než vloni a o 35 % více než před pěti lety. Kvůli pozastavení výroby nových aut je již nyní zánovních automobilů nedostatek, a to i přesto, že zájem o ně stále roste.
„Pandemie výrazně proměnila trh ojetých automobilů, což se týká významně právě zánovních automobilů. Nové automobily se potýkají stále s výpadky ve výrobě, proto jsou zánovní automobily, které jsou k dispozici ihned, vhodnou alternativou, pokud nechce zákazník čekat na nový vůz několik měsíců. Poptávka po zánovních automobilech je daleko větší než nabídka na trhu. I přesto si stále držíme velmi pestrou a širokou paletu modelů a značek na trhu. V České republice zákazníci mohou vybírat až z 1 400 aut, na Slovensku z téměř pěti stovek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam Mototechna patří.
Mototechna prodala za dobu devíti let od svého obnovení v České republice a na Slovensku již přibližně 78 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou až o 40 % nižší. Nejoblíbenější značkou v československé Mototechně je Škoda, která tvoří přes 30 % všech prodejů. Dále pak Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5 %) nebo Dacia Duster (4 %). Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), což potvrzuje další trend ve změně zákaznických preferencí, který je vidět u ojetých automobilů obecně. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímu zavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Hatchbacky tvoří 29 % prodaných automobilů (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % pak vozy kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde poptávka také roste, ale menším tempem. „Obecně je na trhu hlad hlavně po velkoobjemových automobilech, které mají nespočet výhod při cestování po tuzemsku. Jízda vlastním vozem je z pohledu pandemie preferovaným dopravním prostředkem,“ upozornila Topolová.
Zánovní automobily jsou stále nejčastěji v benzínovém provedení (82 %). Rapidně roste zájem o automatickou převodovku, kterou letos preferuje již 38 % zákazníků (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). 12,3% aut má náhon na všechna čtyři kola (2019 – 10,5 %, 2020 – 11,9 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou bílá (24 %) a stříbrošedá (21 %). V ČR je na třetí příčce modrá (15 %), na Slovensku červená (14 %).
TOP 10 nejprodávanějších modelů zánovných aut v české a slovenské Mototechně v roce 2021
Česká republika | Slovensko | Česká republika | Slovensko | ||
---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda Fabia | Škoda Fabia | 6. | Hyundai i30 | Dacia Duster |
2. | Škoda Karoq | Kia Sportage | 7. | Hyundai Tucson | Škoda Kamiq |
3. | Dacia Duster | Kia Ceed | 8. | Suzuki Vitara | Hyundai Tucson |
4. | Škoda Octavia | Suzuki Vitara | 9. | Škoda Scala | Renault Clio |
5. | Škoda Kodiaq | Suzuki SX4 S-Cross | 10 | Kia Ceed | Kia Pro Ceed |
Lucie Brychtová
PR manager
AAA Auto
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz